maandag 28 augustus 2017

Rijksoverheid: Drie Nederlanders gewond in Barcelona

Drie Nederlanders gewond in Barcelona
Minister Koenders van Buitenlandse Zaken heeft zijn Spaanse ambtgenoot Dastis donderdagavond condoleances overgebracht. 'Onze gedachten zijn bij de slachtoffers van de wrede en laffe aanslag in Barcelona, hun nabestaanden en de gewonden die zijn te betreuren. De Ramblas, de wereldberoemde promenade in het hart van de stad, is in een klap veranderd in een plaats van rouw. Het ministerie van Buitenlandse Zaken (de ambassade en de honorair consul) staat in nauw contact met de Spaanse autoriteiten en ziekenhuizen in Barcelona.'

Kabinet vertegenwoordigd bij finales EK Hockey
Op zaterdag 26 augustus zullen minister Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) en staatssecretaris Jetta Klijnsma (SZW) namens het kabinet aanwezig zijn bij de damesfinale van het EK Hockey in het Wagener Stadion. Om 20.00 uur neemt Oranje het op tegen België.

Stemming voor de Mensenrechtentulp 2017 geopend
Vanaf vandaag kan iedereen stemmen op een van de tien genomineerden voor de Mensenrechtentulp 2017, een jaarlijkse prijs van de Nederlandse regering  die wordt uitgereikt aan moedige organisaties of personen die op een innovatieve wijze de mensenrechten in de wereld bevorderen. De genomineerden van dit jaar maken zich hard voor uiteenlopende zaken als recht op goed en duurzaam bestuur van natuurlijke grondstoffen in Niger tot rechtsbijstand voor  vrouwen getroffen door geweld of misbruik in Egypte.