vrijdag 11 augustus 2017

Rijksoverheid: Tussenstand She Decides: 260 miljoen euro

Tussenstand She Decides: 260 miljoen euro
She Decides, het internationale initiatief van minister Ploumen voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, heeft inmiddels ruim 260 miljoen euro (300 miljoen dollar) opgebracht. 'Dit is heel goed nieuws voor miljoenen vrouwen en meisjes in ontwikkelingslanden. Omdat voorzieningen voor gezinsplanning -zoals seksuele voorlichting, anti-conceptie, veilige abortus en kraamzorg- hiermee voor hen behouden blijven. Na de conferentie in Brussel dit voorjaar, waar landen en private instellingen circa 180 miljoen euro toezegden, zijn dus opnieuw forse stappen gezet,' aldus de minister.

Koenders bevriest tegoeden van negen Nederlanders
Minister Koenders van Buitenlandse Zaken heeft de tegoeden van negen Nederlanders bevroren. De negen zijn toegevoegd aan de sanctielijst terrorisme, waardoor ze niet meer bij hun geld kunnen en geen gebruik kunnen maken van hun Nederlandse bankrekeningen en creditcards. Met deze uitbreiding staat de teller op 124. Er staan 121 personen op de lijst, onder wie 28 vrouwen, en 3 organisaties. Het gaat vooral om personen die zijn betrokken bij terroristische activiteiten in Syrië en Irak.

Minister Koenders over de Keniaanse verkiezingen: 'van belang kalmte te bewaren'
Na een onrustige aanloop naar de verkiezingen heeft het Keniaanse volk op 8 augustus gestemd. Er zijn tot op heden geen officiële uitslagen bekend gemaakt. Wel zijn voorlopige uitslagen gepubliceerd door de kiescommissie.