zaterdag 12 augustus 2017

Zondag 13 augustus in de Nederlandse Kerk | Sunday at the Dutch Church London

Jona in de Vis | Marlies ter Borg

Greetings!

Achtste Zondag van de Zomer, 13 augustus 2017.

Een psalm uit het holst van de vis...
Een lachspiegel, dat wil het verhaal van Jona, de werk-onwillige dienstweigeraar, zijn. Maar het is ook een verhaal om van te huilen. Wie het leest, ziet een karikatuur van zichzelf: een geroepene met dovemansoren.
Jona kan er niet wakker van liggen, dat de boze buitenwereld zichzelf naar de verdoemenis helpt.  Hij houdt zijn gelovigheid graag achter zijn eigen voordeur. Hij is er klaar mee om anderen te bewegen tot een nieuwe toekomst.
Tot hij wakker wordt op de bodem van de nacht, in een vis in verzekerde bewaring gesteld. God is nog niet klaar met Jona.  En daar begint hij te zingen....Waarom in hemelsnaam? Klinkt dat niet vals?

Ds Sytze de Vries is zondag gast-predikant.

U bent van harte welkom om met ons mee te vieren.

Sytze de Vries leidt de dienst, Tom Mohan speelt op het orgel.

Boeken & Bollen KWF
Kom Zondagmiddag 17 september naar Trumpeter's House in Richmond voor een middag voor en door Nederlanders in en om Londen (én hun familie en vrienden).

We verkopen Nederlandse boeken (voor kinderen, volwassenen, nieuw en tweedehands), bloembollen, poffertjes, kaas en ander lekkers. Er zijn diverse activiteiten voor kinderen, Nederlandse verenigingen presenteren zich en ieder half uur treedt een schrijver en/of musicus op voor zowel jong als oud. Toegang voor volwassenen is £10. Kinderen hebben gratis toegang.

Diaconie Augustus 2017
Marie Curie - care and support through terminal illness
Zolang als de NHS bestaat - en dat is bijna 70 jaar - is Marie Curie een van de belangrijkste charities die zorg verleent aan mensen met een terminale ziekte. Deze zorg wordt zowel bij mensen thuis als in hospices gegeven; er is aandacht voor alle lichamelijke en psychologische aspecten van zorg in de laatste levensfase voor zowel de patient als de mensen in zijn of haar omgeving. Voorop hierbij staat de begeleiding en ondersteuning die zorgt dat mensen op hun eigen, waardige manier afscheid van het leven kunnen nemen.

Verder doet Marie Curie onderzoek naar optimale zorg- en dienstverlening aan mensen met een terminale ziekte, en worden er campagnes gevoerd om te zorgen dat de best mogelijke palliatieve zorg en keuzemogelijkheden voor de patient overal hoog op de agenda staan van beleidsmakers in de politiek en bij de NHS commissioners. 70% van de inkomsten van Marie Curie komt uit donaties; de rest wordt door de NHS aangevuld.
Alle zorgverlening aan patiënten wordt kosteloos verleend, maar het kost tenminste £20 per uur om deze zorg te verlenen.

De diaconie vindt dat Marie Curie buitengewoon goed werk doet, en beveelt de collecte van harte bij u aan. Marijn Veuger, diaken

Donatie Diaconie
undefined

Diaconie Juli 2017
Koning Willem Fonds

U kunt nu via deze donatie knop makkelijk aan het maandelijkse goede doel meedoen en een bijdrage overmaken. De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.
Alvast bedankt.

SAVE THE DATES
Herman van Veen
18:30- 21:00

Boeken & Bollen
Koning Willem Fonds
14:00- 18:00
Leidens Ontzet
Neerlandia
17:00- 19:00

Kerkdienst
De kerkdienst
is live te volgen op internet via
Klik Hier voor de orde van dienst

Parkeren
U kunt parkeren in Finsbury Circus.
NCP kunt u vinden op Finsbury square en Barbican Centre.
In Austin Friars is een parkeerplaats voor minder-validen. U heeft hier een vergunning voor nodig.

Voor meer informatie over parkeren: Kerkelijk Bureau

Austin Friars Forum

THE DUTCH CHURCH AT AUSTIN FRIARS
WAS FOUNDED BY REFUGEES, AND HAS BEEN LOCATED IN THE HEART OF THE CITY OF LONDON SINCE 1550, WHEN IT RECEIVED A ROYAL CHARTER FROM KING EDWARD VI.

The Dutch Church has been an open and welcoming place ever since, where values like individual freedom and respect have been celebrated throughout the years. The Dutch Church is still a place of religious worship known for its liberal values today. In 2016 the first same-sex wedding in a British church was confirmed in the Dutch Church.

Quick Links

Online
467 jaar Nederlandse Kerk, Vier dit met ons mee en like ons op Facebook, volg ons ook op Twitter.
Bezoek onze website om op de hoogte blijven van al onze activiteiten.

Nederlandse Kerk
7 Austin Friars