vrijdag 22 september 2017

Ambassade Ottawa (Canada) is op zoek naar 3 enthousiaste stagiair(e)s - periode februari 2018 t/m juni 2018

BEN JIJ DE ENTHOUSIASTE & CREATIEVE STAGIAIR(E) DIE WIJ ZOEKEN? REAGEER VÓÓR 11 oktober, 2017 Voor het Beleidsteam van ambassade Ottawa zijn we op zoek naar drie enthousiaste en creatieve stagiair(e)s, met interesse in 1) economie;  2) politiek of 3) publieksdiplomatie, communicatie en cultuur, voor de periode februari 2018 tot en met juni 2018.

Luchtalarm oefening in delen van Peking
De lokale autoriteiten van Peking hebben de Nederlandse Ambassade geïnformeerd dat op zaterdag 16 september 2017 een luchtalarm oefening in delen van de stad zal plaatsvinden. Het is een jaarlijks terugkerende oefening om het luchtalarm systeem te testen.

Ontwikkelingsresultaten 2016 in beeld
De Nederlandse resultatenrapportage 2016 staat nu online, met meer informatie over de Nederlandse bijdrage aan voedselzekerheid, humanitaire hulp, gender gelijkheid en water management wereldwijd: www.osresultaten.nl

Ontmoet de nieuwe stagiairs van de Nederlandse ambassade in Singapore!
Groot nieuws! Onlangs hebben wij weer een nieuwe lichting stagiairs mogen verwelkomen. Zij zullen ons komen versterken tot het einde van het kalenderjaar. Bij de ambassade in Singapore waarderen wij de aanwezigheid en bijdrage van stagiairs, omdat wij van mening zijn dat zij een nieuwe en frisse blik toevoegen aan ons bestaande team.

Krachtig buitenlandbeleid blijft essentieel
Een sterke positie van Nederland in een veilige en welvarende wereld vergt ook de komende jaren grote inspanningen. Dat benadrukt minister Koenders van Buitenlandse Zaken op Prinsjesdag. Het kabinet wijst in de begroting onder andere op aanslagen in Europa, de slepende strijd in Syrië en Irak, ontwikkelingen in Turkije, de toegenomen onvoorspelbaarheid van bondgenoten, de dreiging vanuit Noord-Korea en aanhoudende migratiestromen die zich blijven verplaatsen.

Vacature Medewerker Economische Afdeling Consulaat Generaal in Toronto (18.75u/w)
Wij zijn per direct op zoek naar een enthousiaste en proactieve medewerker voor onze Economische Afdeling binnen het Canadese postennet in het algemeen en van EA Toronto in het bijzonder.   Kom jij ons team ondersteunen en Nederland in Canada promoten?

Staatsbezoek aan Portugal - programma
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima brengen op uitnodiging van president Marcelo Rebelo de Sousa van de Portugese Republiek van 10 tot en met 12 oktober een staatsbezoek aan Portugal. Naast Lissabon bezoekt het Koninklijk Paar ook Alverca, Sintra en Cascais. Zij worden vergezeld door de minister van Buitenlandse Zaken. De minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking leidt gelijktijdig een economische missie naar Portugal met deelnemers uit...

Handelsmissie High Tech Environmental Technology uit Oost-Nederland naar Liaoning, China
High Tech System Management (HTSM) en Milieutechnologie; dat was het thema voor de handelsmissie aan de provincie Liaoning die plaatsvond van 16 tot 23 september. De missie bestond uit een handelsdelegatie uit Oost-Nederland onder leiding van gedeputeerde van provincie Overijssel, Bert Boerman; 13 bedrijven; een kennisinstelling; provincie Overijssel en Oost NL.