donderdag 21 september 2017

Koning spreekt met gedupeerden aardgaswinning en met delegatie ‘Economic Board Groningen’

Koning spreekt met gedupeerden aardgaswinning en met delegatie 'Economic Board Groningen'
Zijne Majesteit de Koning heeft donderdagochtend 21 september op het Universiteitsterrein Zernike in Groningen gesproken met een groep gedupeerden van de aardbevingen als gevolg van aardgaswinning. Ook sprak hij met een delegatie van de 'Economic Board Groningen' over werkgelegenheid in Groningen.

Koning bezoekt Omnizorg-Apeldoorn
Zijne Majesteit de Koning heeft donderdagmiddag 21 september 2017 een bezoek gebracht aan Omnizorg-Apeldoorn. De stichting neemt deel aan het programma 'Groen Verbindt' van het Oranje Fonds. De deelnemers aan dit programma gebruiken groene buitenruimtes om sociale samenhang en leefbaarheid in hun buurt te vergroten.

Staatsbezoek aan Portugal - programma
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima brengen op uitnodiging van president Marcelo Rebelo de Sousa van de Portugese Republiek van 10 tot en met 12 oktober een staatsbezoek aan Portugal. Naast Lissabon bezoekt het Koninklijk Paar ook Alverca, Sintra en Cascais. Zij worden vergezeld door de minister van Buitenlandse Zaken. De minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking leidt gelijktijdig een economische missie naar Portugal met deelnemers uit de sectoren luchthavenontwikkeling & vliegtuigbouw en milieutechnologie & duurzame energie.