vrijdag 29 september 2017

Nederlandse ouderen in het buitenland laten miljoenen aan pensioen liggen

Bij pensioenfondsen liggen nog voor honderden miljoenen euro’s aan nooit opgevraagde pensioenen. Alleen al bij de drie grootste pensioenfondsen gaat het om 100.000 mensen die nooit hun pensioen hebben opgehaald, zo meldt het Algemeen Dagblad deze week.

Een aanzienlijke groep blijft onvindbaar. Het gaat dan vaak om mensen die een paar jaar pensioen hebben opgebouwd en naar het buitenland zijn vertrokken. Pensioenfondsen benadrukken dat ook nabestaanden rechten hebben. De partner van een overleden rechthebbende heeft zelf recht op nabestaandenpensioen, zo schrijft het Algemeen Dagblad.

Vergeten pensioen ophalen?
Wilt u weten of u nog Nederlandse pensioenrechten hebt? Lees dan dit artikel van DeNederlandseVereniging.nl dat we al eerder schreven over het checken van Nederlandse pensioenrechten.

Wilt u dit bericht delen?
Help ons om zoveel mogelijk Nederlandse ouderen in het buitenland te bereiken, zodat zij hun pensioenrechten kunnen checken. Gebruik hiervoor onderstaande deelknoppen.

1 opmerking:

M Tjittes zei

Heeft u vergeten pensioenen of komt u er niet uit kijk dan voor meer info op www.pensioenkwijt.nl
Wij helpen Nederlanders in het buitenland met hun pensioenen,want u heeft toch ook recht op uw pensioen!
www.pensioenkwijt.nl