zaterdag 2 september 2017

Ons Oranje! Bondscoach Advocaat niet bang voor Bulgarije

Bondscoach Advocaat niet bang voor Bulgarije
De wonden na de ruime nederlaag tegen Frankrijk zijn gelikt, het vizier is volledig op Bulgarije gericht. Drie wedstrijden winnen en Oranje kan alsnog het WK halen, is de overtuiging van bondscoach Dick Advocaat. Advocaat keek realistisch, maar ook vol vertrouwen vooruit naar de belangrijke WK-kwalificatiewedstrijd tegen de Oost-Europeanen, die zondagavond in de Amsterdam ArenA wordt gespeeld. Revancheren "We moeten niet te veel terugkijken of spelers in een wak zitten", zei de bondscoach zaterdag tijdens zijn afsluitende persconferentie.  "Want als we daarin zitten, hoeven we ook niet te spelen. De spelers moeten het gewoon laten zien. Zich revancheren op zichzelf, op de fans. We moeten gewoon winnen. Hoe, is totaal onbelangrijk." Daar heeft hij ook alle vertrouwen in. "We spelen nu tegen tegenstanders met wie we ons kunnen meten. Daar ben ik ook niet bang voor, laat dat duidelijk zijn. Bulgarije moet ook winnen, maar ik verwacht dat we zondag meer initiatief nemen dan we tegen Frankrijk hebben gedaan." Vilhena begint Advocaat gaf aan dat Tonny Vilhena in Amsterdam in de basis begint. De middenvelder van Feyenoord vervangt Kevin Strootman, die tegen de Fransen rood kreeg en geschorst is. Verder verwacht de bondscoach nog enkele wissels door te voeren ten opzichte van het laatste duel.