vrijdag 1 september 2017

Ons Oranje! Samenvatting Frankrijk - Nederland

Samenvatting Frankrijk - Nederland
Voetbalminnend Nederland hoopte op een verrassing tegen Frankrijk, net als in 2008 op het EK in Bern toen Nederland de vice-kampioen met 4-1 over de kling joeg. Tegen beter weten in zo bleek donderdagavond in het volgepakte Stade de France in Saint-Denis. Nederland kreeg geen poot aan de grond tegen Frankrijk, dat op alle fronten de baas was in het veld. Nadat Kevin Strootman met twee gele kaarten uit het veld was gestuurd, denderden Les Blues over Oranje heen. De teller stopte uiteindelijk bij 4-0. Bern Heel even ging de gedachte terug naar Bern 2008. Van Persie passte op Robben die vanuit een onmogelijke hoek op doel schoot. Negen jaar geleden ging de bal er vanaf dezelfde plek in. Nu ketste hij via de lat weer in het veld. Niet veel later schoot invaller(!) Mbappé - de man van 175 miljoen - Oranje terug in de realiteit met een vierde Franse treffer.  Die realiteit is ook dat Nederland nog een kans heeft op kwalificatie voor het WK in Rusland. Drie keer winnen, liefst met veel doelpunten en de play-offs gloren. Moeilijk zat, maar het kan. Om te beginnen zondag, thuis tegen Bulgarije in de Amsterdam ArenA.  — Paul Pogba verovert de bal op Quincy Promes. Frankrijk was Nederland op alle fronten de baas.