maandag 4 september 2017

Prinses Margriet bij Rode Kruis jubileumbijeenkomst 'Ode aan de Vrijwilliger'

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden woont zaterdagmiddag 9 september een jubileumbijeenkomst bij voor vrijwilligers van het Rode Kruis. Tijdens deze middag opent zij de fototentoonstelling Ode aan de vrijwilliger van Fotograaf Raymond Rutting in Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam.

Koning ontvangt Bijbel in Sranan Tongo
Zijne Majesteit de Koning ontving hedenochtend op Paleis Noordeinde een delegatie van het Nederlands Bijbelgenootschap en het Surinaams Bijbelgenootschap. Deze bijbelgenootschappen werken op een aantal gebieden samen, waaronder de totstandkoming van een Bijbel in het Sranan Tongo. Deze taal wordt in Suriname (naast het Nederlands) zeer veel gesproken. De Koning kreeg een exemplaar van deze Bijbel overhandigd als markering van het feit dat deze ook in Nederland wordt geïntroduceerd. Het gesprek met de delegatie ging onder meer over de betekenis van de migrantenkerken in Nederland. De Koning is beschermheer van het Nederlands Bijbelgenootschap.

Koning ontvangt secretaris-generaal Internationale Burgerluchtvaartorganisatie
Zijne Majesteit de Koning ontvangt dinsdagavond 5 september in audiëntie mevrouw dr. Fang Liu, secretaris-generaal Internationale Burgerluchtvaartorganisatie (International Civil Aviation Organization, ICAO), op de Eikenhorst in Wassenaar.