zaterdag 2 september 2017

Zondag 3 september in de Nederlandse Kerk | Sunday at the Dutch Church London

Rembrandt, Genezing van de doofstomme

Greetings!

Elfde Zondag van de Zomer, 3 september 2017.
Genezing van een doofstomme

OPEN OGEN, OPEN OREN
De genezing van een doofstomme, daarover gaat een verhaal in Marcus 7 (vs.32-37). Het geeft ons aanleiding om stil te staan bij wat daar zoal mee bedoeld is, met het doofstom zijn. Het is het echte, fysieke gebrek, maar veel meer dan dat alleen. We kunnen ons afsluiten voor wat en wie ons omringt, we kunnen ons ook moedwillig blind en doof houden voor problemen die een beroep op ons doen.

Het verhaal uit Marcus 7 is klein en eenvoudig, maar niet naïef. Het draait rond de vraag, wat echte menselijkheid is. Jezus  wil dat wij met open ogen en open oren door de wereld gaan, ontvankelijk voor de wonderen die ons toevallen, vrij om te spreken, bereid om aanspreekbaar te zijn.

Voorganger: prof. dr Johan Goud (Utrecht)

U bent van harte welkom om met ons mee te vieren.

Johan Goud leidt de dienst, Anne page speelt op het orgel

Boeken & Bollen
KWoning Willem Fonds
Kom Zondagmiddag 17 september naar Trumpeter's House in Richmond voor een middag voor en door Nederlanders in en om Londen (én hun familie en vrienden).

We verkopen Nederlandse boeken (voor kinderen, volwassenen, nieuw en tweedehands), bloembollen, poffertjes, kaas en ander lekkers. Er zijn diverse activiteiten voor kinderen, Nederlandse verenigingen presenteren zich en ieder half uur treedt een schrijver en/of musicus op voor zowel jong als oud. Toegang voor volwassenen is £10. Kinderen hebben gratis toegang.

Diaconie September 2017
Farms for City Children
De auteur Michael Morpurgo en zijn vrouw Clare hebben in 1976 'Farms for City Children' opgericht.

Deze instelling biedt stadskinderen in Engeland een unieke kans om een week samen te werken en te wonen op een echte boerderij in het 'hart van het platteland'. Hier komen deze kinderen in contact met ervaringen van een geheel ander leven - speciaal voor kinderen die misschien niet weten waar hun voedsel vandaan komt en die beperkte kansen hebben om de buitenwereld te verkennen. Maar ook de sociale en emotionele ontwikkeling staan centraal door middel van teamwork, het begrijpen van landbouw, platteland en de voedselproductie, 'hands on' leren buiten het klaslokaal, leren over gezond eten en de totale betrokkenheid.

Farms for City Children hebben drie werkboerderijen: Nethercott House in Devon, Wick Court in Glouchestershire en Lower Treginnis in Wales waar ze ongeveer 3200 kinderen en 400 leraren per jaar verwelkomen. Deze charity kan alleen maar bestaan door fondsenwerving, elk bezoek van ieder kind wordt met meer dan de helft van de werkelijke kosten gesubsideerd.

De diaconale werkgroep beveelt deze collect van harte bij u aan!
Meer informatie is te vinden op: http://farmsforcitychildren.org
Namens de diaconie, Saskia Verwey

Donatie Diaconie
undefined

Diaconie September 2017
Farms for city childeren

U kunt nu via deze donatie knop makkelijk aan het maandelijkse goede doel meedoen en een bijdrage overmaken. De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.
Alvast bedankt.

SAVE THE DATES
Herman van Veen
18:30- 21:00

Startzondag
11:00- 12:00
Boeken & Bollen
Koning Willem Fonds
14:00- 18:00
Leidens Ontzet
Neerlandia
17:00- 19:00
Intrededienst
ds Bert Jan van de Lagemaat
11:00- 12:00

Kerkdienst
De kerkdienst
is live te volgen op internet via
Klik Hier voor de orde van dienst

Parkeren
U kunt parkeren in Finsbury Circus.
NCP kunt u vinden op Finsbury square en Barbican Centre.
In Austin Friars is een parkeerplaats voor minder-validen. U heeft hier een vergunning voor nodig.

Voor meer informatie over parkeren: Kerkelijk Bureau

Austin Friars Forum

THE DUTCH CHURCH AT AUSTIN FRIARS
WAS FOUNDED BY REFUGEES, AND HAS BEEN LOCATED IN THE HEART OF THE CITY OF LONDON SINCE 1550, WHEN IT RECEIVED A ROYAL CHARTER FROM KING EDWARD VI.

The Dutch Church has been an open and welcoming place ever since, where values like individual freedom and respect have been celebrated throughout the years. The Dutch Church is still a place of religious worship known for its liberal values today. In 2016 the first same-sex wedding in a British church was confirmed in the Dutch Church.

Quick Links

Online
467 jaar Nederlandse Kerk, Vier dit met ons mee en like ons op Facebook, volg ons ook op Twitter.
Bezoek onze website om op de hoogte blijven van al onze activiteiten.

Nederlandse Kerk
7 Austin Friars