woensdag 27 september 2017

Zuid Afrika: Zeitz MOCAA is open & Sinterklaas

Is this email not displaying correctly? View it in your browser.

Nieuwsbrief vóór en dóór Nederlanders in Zuid-Afrika

Wil je iets vragen of meedelen aan ruim 3500 Nederlanders woonachtig in Zuid-Afrika? Stuur dan je bericht (niet-commercieel) van max 80 woorden naar info@kaapstadmagazine.nl

ROEPT U MAAR!

Kaapstadmagazine nieuwsbrief

Oproepjes, verzoeken en andere zaken

Te huur: appartement op Dolphin Beach

Op Dolphin Beach, Bloubergstrand: zeer ruim en comfortabel appartement te huur. Complex Dolphin Beach, 24/7 beveiligd. Gratis parkeren. Direct aan het strand gelegen. Twee terrassen waarvan één aan de zeekant met schitterend uitzicht op de Tafelberg. Fantastische locatie, op 15 minuten afstand van Kaapstad, 20 minuten van het vliegveld en een perfecte basis om van daaruit de wijngebieden en andere hoogtepunten van de Westkaap te bezoeken. Paradijs voor kitesurfers. Geschikt voor twee of vier volwassenen. Eigenaar appartement (woonachtig in Vught) te bereiken op 06-55362784 of via mollywitlox@gmail. com

Hij komt, hij komt, de lieve goede Sint!
Het is wat vroeg, maar ja: ook dit jaar komt Sinterklaas weer naar Kaapstad. Op 3 december organiseert de Nederlandse School Kaapstad het jaarlijkse Sinterklaasfeest op het prachtige Riverside Estate in Houtbay. En natuurlijk zijn alle Nederlandse en Vlaamse kinderen uitgenodigd. Schrijf de datum alvast in je agenda, want wie wil de Sint en zijn Pieten nou missen? Voor meer informatie: sinterklaas@nederlandseschoolkaapstad. com

Update Nederlandse stulpjes op Airbnb
Wij zijn bezig met een update van Nederlandse Airbnb's in Kaapstad. Wil je ook toegevoegd worden aan onze lijst? Stuur dan je input naar info@kaapstadmagazine.nl

12 x must see & do's in District Six
De ooit erg levendige wijk, District Six veranderde ten tijde van de apartheid in een wijk waar alleen blanken mochten wonen en de herinneringen aan die tijd zijn nog goed te zien. Vandaag de dag is de wijk bezig aan haar come back en schieten de leukste hotspots als paddenstoelen uit de grond. Wij tippen onze favorieten.

Stagiaire Yara spot tijdens het kajakken een walvis
Onze Yara is afgelopen week gaan kajakken met Kaskazi Kayaks & Adventures, waarbij ze dolfijnen en zelfs een walvis van dichtbij heeft gezien! Een supergave ervaring die ze nooit meer zal vergeten. Tip: ook al is het mooi weer, kleed je warm aan, want het kan verrassend koud zijn.

Nieuw: Encore Wednesday bij Orphanage
Vanaf nu kun je elke woensdagavond bij Orphanage Cocktail Emporium, op de hoek van Bree en Orphan Street genieten van Encore Wednesday: old school R&B en hip hop. En natuurlijk van de heerlijke cocktails die er geschonken worden. Sip aan je 'Tea Vicar' of  'Swim & Tonic' en laat je meevoeren 'down memory lane'.

15 x mooie wijnhuizen in Stellenbosch
Welke wijnboerderijen mag je niet overslaan? Zoals je weet is wijnproeven één van de meest geliefde bezigheden van veel Zuid-Afrikanen, en wij doen graag met met deze nationale hobby mee! Afgelopen maand gaven wij een update aan dit lijstje met vele prachtige wijnhuizen (zoals Marianne Wine Estate) die je op nog geen uur rijden van Kaapstad vindt.

NIEUW OP KAAPSTADMAGAZINE.NL

Het Zeitz MOCAA is sinds 22 september geopend!

Het nieuwe Zeitz museum is het grootste museum van moderne en hedendaagse kunst in Zuid-Afrika en bevindt zich in Kaapstad. De negen verdiepingen in het Silo gebouw in de V&A Waterfront bestaan uit meer dan tachtig galerieën, waar kunst van Afrikaanse jonge creatieve geesten wordt tentoongesteld. Trek gerust een dagdeel uit om rond te struinen in het museum, boekwinkel, restaurant en op de rooftop (met zwembad!)

'Het belangrijkste is om met elkaar te zijn.'

Door haar hart te volgen, vond Karen Verburgh (48) in 2009 haar thuis in Zuid-Afrika. 'Ik heb een hart voor diversiteit en een passie om mensen te verbinden en verschillen te overbruggen.' Haar nieuwe project is het 'Women's Nature Retreat'. In het Welbedacht natuurreservaat komen tussen 21 en 28 oktober zestien vrouwen samen: kan je bij zijn. Hoe, wat en waarom lees je in het interview met Karen.

De volgende nieuwsbrief voor Nederlanders in Zuid-Afrika verschijnt weer op dinsdag 31 oktober.

210 on Long Creative Suites

Cape Town 8001

South Africa

Over ons