donderdag 5 oktober 2017

Ons Oranje! Onder 20 nipt ten onder tegen Duitsland

Onder 20 nipt ten onder tegen Duitsland
"We zijn gewoon heel slecht begonnen." Dwight Lodeweges legt op sportpark De Boshoek in Hardenberg zonder schroom de vinger op de zere plek. Positieve dingen heeft de KNVB-coach ook genoeg gezien tijdens het duel met Duitsland, dat in een 0-1 nederlaag eindigt. "We hadden een gelijkspel misschien wel verdiend, maar dat telt niet in het voetbal. Niemand die dat nog weet over twee weken."

Dani de Wit: 'Gelijkspel was verdiend geweest'
Een lastig potje. Dani de Wit knikt. Tot letterlijk de laatste minuut heeft de aanvallende middenvelder van Oranje onder 20 met het mes tussen de tanden geknokt voor een goed resultaat tegen Duitsland. Maar na negentig minuten en een beetje blessuretijd prijkt er toch echt een 0-1 nederlaag op de borden. "Ik denk dat we een gelijkspel hadden verdiend."

Campus-debuut Oranje onder 18 zonder glans
Het Nederlands elftal onder 18 jaar is er niet in geslaagd de allereerste officiële interland op de KNVB Campus van extra glans te voorzien. In een weinig opwindend duel met Oostenrijk bleef de doelpunten achterwege: 0-0.