vrijdag 13 oktober 2017

Ons Oranje! Oranje in november naar Schotland

Oranje in november naar Schotland
Het Nederlands elftal oefent volgende maand tegen het nationale team van Schotland. De vriendschappelijke wedstrijd wordt donderdag 9 november gespeeld in het Pittodrie Stadium in Aberdeen. De aftrap is 19.45 uur plaatselijke tijd (= 20.45 uur in Nederland). In de dagen na de ontmoeting met de Schotten, speelt Oranje nog een oefenwedstrijd. De datum, de tegenstander en de locatie van dat treffen zijn op dit moment nog niet bekend. Op de internationale speeldagenkalender van de wereldvoetbalbond FIFA is de periode 6 tot en met 14 november gereserveerd voor interlandvoetbal. Eljero Elia Oranje kwam in september 2009 voor het laatst uit tegen Schotland. Dat was in de kwalificatiecampagne voor het WK 2010. De enige treffer in Glasgow kwam destijds op naam van Eljero Elia. Eljero Elia was in 2009 ongrijpbaar voor de Schotse verdedigers en maakte in Glasgow de enige goal in de WK-kwalificatiewedstrijd.