vrijdag 6 oktober 2017

Ons Oranje! Oranje staat stil bij overlijden burgemeester Van der Laan

Oranje staat stil bij overlijden burgemeester Van der Laan
Voor aanvang van het WK-kwalificatieduel Nederland - Zweden zal dinsdag in de Amsterdam ArenA een minuut stilte worden gehouden ter nagedachtenis aan Eberhard van der Laan. De burgemeester van Amsterdam overleed donderdag op 62-jarige leeftijd aan de gevolgen van longkanker. Op 7 juli 2010 werd Van der Laan geïnstalleerd als burgemeester van Amsterdam. Een van zijn eerste werkzaamheden betrof de huldiging van het Nederlands elftal in de hoofdstad. Oranje kreeg na de verloren WK-finale in Zuid-Afrika op 13 juli een rondvaart door de Amsterdamse grachten, die eindigde met een feest op het Museumplein. Een fijne burgemeester met een groot voetbalhart is niet meer. Hij laat een grote leegte achter. Niet alleen in Amsterdam. pic.twitter.com/dwHPk4sr4U — KNVB (@KNVB) 6 oktober 2017 Ook rouwbanden Ook speelde het Nederlands elftal tijdens de ambtsperiode van Van der Laan vele interlands in de Amsterdam ArenA. De spelers van Oranje dragen tijdens de interland tegen Zweden ook rouwbanden. De wedstrijd begint om 20.45 uur.