zondag 8 oktober 2017

Ons Oranje! Robben: 'Uitslag Zweden dreun in je gezicht'

Robben: 'Uitslag Zweden dreun in je gezicht'
Arjen Robben wond er na de 1-3 zege op Wit-Rusland geen doekjes om. "Normaal gesproken wordt verwacht dat je het niet hardop zegt, maar volgens mij mag je nu best zeggen wat iedereen denkt. Dat 6-0 gewoon niet te doen is." Normaal gesproken, bescheiden als we moeten zijn, moet je tevreden zijn met een 1-3 overwinning Ja, hij en zijn medespelers hadden het vooraf meegekregen dat Zweden Luxemburg van de kaart had geveegd met 8-0. "Een dikke dreun in je gezicht", zo vertelde Robben voor de camera van de NOS. "Dan kun je niks anders doen dan met opgeheven hoofd, borst vooruit hier een goede wedstrijd van maken en een goede overwinning neerzetten." Teveel laten liggen Kansen op een grotere overwinning had de captain van Oranje zeker voor de pauze wel gezien. "Jammer dat we in de eerste helft teveel kansen laten liggen, want we hadden met 0-3, 0-4 voor kunnen staan. Dan kun je daarop voortbouwen." Daar was ook bondscoach Dick Advocaat het mee eens. "We kregen niet de controle, het was niet onze beste wedstrijd. Maar we hadden in de eerste helft wel de kansen om 0-2, 0-3 te maken."  Dat gebeurde niet, waardoor de opdracht voor het Nederlands elftal een schier onmogelijke is geworden. "Wij kunnen niks anders doen dan voor je eigen trots daar een goede wedstrijd van gaan maken", betoogde Robben. "Het is ook raar hè. Want je wint wel. Tuurlijk is het allemaal niet goed. Normaal gesproken, bescheiden als we moeten zijn, moet je tevreden zijn met een 1-3 overwinning. Maar als die anderen met 8-0 winnen. Tsja." Eerst Zweden Natuurlijk doet dit me veel. En natuurlijk doet het pijn Of de interland van aanstaande dinsdag zijn laatste in het shirt van Oranje zal zijn, daar wilde Robben het niet over hebben. "Natuurlijk doet dit me veel. En natuurlijk doet het pijn. Maar dat hoort bij de sport. Dan moet je een grote jongen zijn. Eerst Zweden. Dan zullen we het daarna wel zien." Advocaat hield, misschien wel tegen beter weten in, hoop op een goed resultaat. "De realiteit is dat het heel moeilijk wordt, maar het is nog niet voorbij. We moeten hem nog steeds spelen", aldus de bondscoach. "We gaan niet van tevoren zeggen dat het niet mogelijk is, want het is wel mogelijk. Is 6-0 niet genoeg? Dan maken we er gewoon nog eentje bij."  Oranje wint wel, maar hangt aan dun draadjeLees hier het verslag van de wedstrijd.