vrijdag 13 oktober 2017

Onthulling van het borstbeeld van Generaal Sosabowski in Warschau

'Polen zal opstaan.' De woorden op de standaard van de 1e Onafhankelijke Parachutistenbrigade heeft een nieuwe betekenis gekregen met de onthulling van het borstbeeld van Generaal Sosabowski. Het borstbeeld toont de belangrijke rol van de Poolse paratroepen tijdens Operatie Market Garden en de bevrijding van Nederland gedurende de Tweede Wereldoorlog. Het borstbeeld is geplaatst op het Plac Inwalidów, wat een paar honderd meter is verwijderd van zijn oude woonplaats.

Ambassadeur Margriet Vonno: "Duurzaamheid begint bij jezelf."
Duurzaamheid is over de hele wereld een trending topic. Iedereen praat erover en velen doen hun best om iets goeds te doen op het gebied van duurzaamheid. Op dinsdag 10 oktober is het de Dag van de Duurzaamheid in Nederland. In het kader van het initiatief #MissionSustainable van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, waren wij benieuwd hoe Margriet Vonno, de ambassadeur in Singapore, tegenover duurzaamheid staat. Wat zijn haar drijfveren, wat wil zij bereiken? Geschreven door: Tessa Groot...

Ambassade Cairo gesloten op 12 oktober 2017
Ambassade Cairo zal gesloten zijn op donderdag 12 oktober 2017, de ambassade is bereikbaar op +20.2.2739.5500 tussen 08.00 en 17.00 uur. Op zondag 15 oktober is de ambassade weer geopend.

Koningin Maxima aanwezig bij Koninklijke crematie Thailand
Hare Majesteit Koningin Máxima is donderdag 26 oktober 2017 aanwezig bij de Koninklijke crematieceremonie van de Thaise Koning Bhumibol Adulyadej. De ceremonie vindt plaats op het Sanam Luang te Bangkok, het plein bij het Koninklijk Paleis waar traditioneel de Koninklijke crematies plaatsvinden. Koningin Máxima vertegenwoordigt het Koninkrijk der Nederlanden.

Regeerakkoord: Vertrouwen in de toekomst
Het regeerakkoord van het aanstaande kabinet is om 13 uur gepresenteerd in de Oude Zaal van de Tweede Kamer.

Nederlandse Consulaat Generaal in São Paulo zoekt stagiair(e) bij het Afdeling Pers, Publieksdiplomatie en Culturele Zaken (PCZ)
Het Nederlandse Consulaat Generaal te Sao Paulo biedt de mogelijkheid aan een creatieve, initiatiefrijke stagiair met een hands-on mentaliteit om stage te lopen bij de afdeling Pers, Publieksdiplomatie en Culturele Zaken (PCZ) vanaf februari 2018 voor een periode van minimaal 4 en maximaal 6 maanden.

Debat 'Equality at Work' in Ljubljana
De Nederlandse ambassade organiseert op 19 oktober samen met de Sloveense Advocate for the Principle of Equality een publieksdiscussie over diversiteit en inclusiviteit op het werk. Hoe kun je dit bevorderen en hoe ga je discriminatie op het werk tegen?

De Nederlandse Filmweek in Havana is deze week van start gegaan
De zevende editie van de Nederlandse Filmweek in Havana is deze week van start gegaan. Van 11 tot 20 oktober worden verschillende recente Nederlandse films vertoond in de Multicine Infanta in Havana, waaronder Bram Fischer, Tonio en Soof 2. Woensdag was de eerste dag van het festival en gaf ambassadeur Alexandra Valkenburg een toespraak op de première.