dinsdag 24 oktober 2017

Ons Oranje! Eerste zaalhaasje voor Barry de Wit

Eerste zaalhaasje voor Barry de Wit
Zaalvoetballer Barry de Wit houdt bijzondere herinneringen over aan het vierlandentoernooi in China. De sluitpost van HV Veerhuys maakte in Oranjes wedstrijd tegen Kroatië (0-0) zijn Oranjedebuut. Na afloop van zijn eerste interland ontving hij uit handen van operationeel manager Hans Schelling het zogeheten haasje. Daarmee is hij de eerste zaalvoetbalinternational die dit bijzondere aandenken aan zijn eerste Oranje-optreden ontvangt.

Oranjefans nemen afscheid van Daphne Koster
Voorafgaand aan de WK-kwalificatiewedstrijd Nederland - Noorwegen wordt dinsdagavond afscheid genomen van voormalig international Daphne Koster. De 36-jarige Hagenaar vormde jarenlang een van de gezichten van het Nederlandse vrouwenvoetbal en krijgt in het stadion van FC Groningen een passend afscheid.

Van der Most en Janssen in basis Oranjevrouwen
De OranjeLeeuwinnen beginnen tegen Noorwegen in vrijwel dezelfde opstelling als de EK-finale aan hun WK-kwalificatiecampagne. Alleen de backs, Desiree van Lunteren en Kika van Es, ontbreken wegens blessures.