vrijdag 13 oktober 2017

Zondag 15 oktober in de Nederlandse Kerk | Sunday at the Dutch Church London

Greetings!

Zondag 15 Oktober 4e zondag van de herfst, Simchat Torah

Twee weken geleden bij de intrededienst ging het in de Nederlandse Kerk over vrucht dragen en over het Joodse Nieuwjaarsfeest. Oogsten en opnieuw beginnen daarover spreken de Joodse Hoogfeesten in de herfst. Dit weekend worden deze Joodse Hoogfeesten afgesloten met Simchat Torah, in het Nederlands vertaald met 'vreugde der wet'.  Het woord van God als een kostbare vrucht waar je je altijd tegoed aan kunt doen.  Je mag er steeds opnieuw uit lezen, ervan leren en er de vruchten van plukken. We horen deze morgen verhalen uit de bijbel over de Torah. Hoe moeten we die eigenlijk lezen? Als wetboek, waarvan je de belangrijkste wetten moet kennen 'by heart'? Of meer als een trouwboekje dat het verbond tussen God en mensen beschrijft?

U bent van harte welkom om met ons mee te vieren.

Ds. Bertjan van de Lagemaat leidt de dienst, Tom Mohan speelt op het orgel.

Reformation Evensongs

As well as being a revolution of ideas, the Reformation saw huge changes to the music of the Church, with new music written by composers whose work remains alive in worship to this day - the likes of William Byrd and Thomas Tallis.

This series of Choral Evensongs across every Sunday in October will explore the music of the Reformation, sung by the St Paul's Cathedral Choir, with sermons looking in more detail about the Reformation and focusing a particular English monarch.

This Sunday 15th of October
Evening service | Tye
A new commandment | Mundy
He that hath my commandments | Giles
If ye love me | Tallis

Preacher: The Reverend Canon Michael Hampel, Precentor, on the Reformation and King Edward VI

Diaconie Oktober 2017
 The Trussell Trust
Zonder de Foodbank, denk ik niet dat ik er vandaag nog zou zijn'. Dit zijn de woorden van Richard, 49 jaar oud, die fit en gezond was toen hij als politie agent bij de Royal Military Police werkte.
Maar dit alles veranderde toen een zware verkoudheid zich snel ontwikkelde tot een hartkwaal en hij twee hersenbloedingen kreeg met daarna nog een aantal kleinere beroertes. Richard kon niet werken, hij scheidde van zijn vrouw, verhuisde uit zijn huis en was werkloos. Door de adreswijziging liep zijn werkloosheids-uitkering vertraging op, maar dankzij het Citizens Advice Bureau, werd Richard verwezen naar zijn lokale Foodbank.

Richard ziet zijn 10-jarige dochter elk weekend, maar geeft toe, dat hij een paar keer maaltijden heeft overgeslagen, zodat zij kan eten. 'Het is vreselijk dat mensen moeten beslissen of ze kunnen eten, hun kinderen voeden of de verwarming aanzetten'. Op dit moment is het nog steeds moeilijk voor Richard. Hij staat op de wachtlijst voor een harttransplantatie en zal de rest van zijn leven veel medicijnen moeten nemen, maar hij is dankbaar dat de Foodbank beschikbaar is als hij ooit extra hulp nodig heeft.

Richard's verhaal is maar één van de vele aangrijpende situaties van mensen of gezinnen die voor een korte tijd deze hulp nodig hebben.
De diaconie heeft u al eerder om steun gevraagd voor de Trussell Trust en we hopen dat u het met ons eens bent dat dit doel helaas nog steeds van groot belang is, ook vandaag. U kunt hier meer over lezen op: www.trusselltrust.org

Namens de diaconie, Nina Booth

Donatie Diaconie
undefined

Diaconie Oktober 2017
The Trussell Trust

U kunt nu via deze donatie knop makkelijk aan het maandelijkse goede doel meedoen en een bijdrage overmaken. De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.
Alvast bedankt.

SAVE THE DATES
NCL

Dutch Church
Gedachtenis van de Overledenen
FilmFestival

Neerlandia
Dutch Market
Talk met Herman Pleij
Neerlandia
Sinterklaas
Comedy Night

Kerkdienst
De kerkdienst
is live te volgen op internet via
Klik Hier voor de orde van dienst

Parkeren
U kunt parkeren in Finsbury Circus.
NCP kunt u vinden op Finsbury square en Barbican Centre.
In Austin Friars is een parkeerplaats voor minder-validen. U heeft hier een vergunning voor nodig.

Voor meer informatie over parkeren: Kerkelijk Bureau

Austin Friars Forum

THE DUTCH CHURCH AT AUSTIN FRIARS
WAS FOUNDED BY REFUGEES, AND HAS BEEN LOCATED IN THE HEART OF THE CITY OF LONDON SINCE 1550, WHEN IT RECEIVED A ROYAL CHARTER FROM KING EDWARD VI.

The Dutch Church has been an open and welcoming place ever since, where values like individual freedom and respect have been celebrated throughout the years. The Dutch Church is still a place of religious worship known for its liberal values today. In 2016 the first same-sex wedding in a British church was confirmed in the Dutch Church.

Online
467 jaar Nederlandse Kerk, Vier dit met ons mee en like ons op Facebook, volg ons ook op Twitter.
Bezoek onze website om op de hoogte blijven van al onze activiteiten.

Quick Links

Nederlandse Kerk