vrijdag 27 oktober 2017

Zondag 29 oktober in de Nederlandse Kerk | Sunday at the Dutch Church London

Greetings!

Zondag 29 Oktober 6e zondag van de herfst, Gedachteniszondag, kleur wit.

Op de zondag vlak voor Allerheiligen en Allerzielen vieren wij in de Nederlandse Kerk Gedachteniszondag. We gedenken de mensen uit de kring rond de Nederlandse Kerk en uit onze eigen familie- en vriendenkring die ons zijn ontvallen en die wij missen. We doen dat door hun namen te noemen en kaarsen te ontsteken. We zingen liederen vol troost en uitzicht en horen bemoedigende verhalen uit het profetenboek Jesaja en uit de zaligsprekingen van Mattheüs. We luisteren bovendien samen met de kinderen van de kinderdienst naar het lied 'De tuinman en de roos' van Henny Vrienten, dat gaat over hoe je iemand die je lief was kunt blijven gedenken. Daarbij hoort ook de tekening die Thijmen heeft gemaakt. Na de dienst van het gedenken vieren wij de maaltijd van de Heer, zittend rond de tafel.

U bent van harte welkom om met ons mee te vieren.
Er is ook kinderkerk met na de dienst een lunch.

Voorganger is ds. Bertjan van de Lagemaat, David Titterington speelt op het orgel.

Dutch Centre FilmFestival
The Low Countries Film Festival is coming back to Dutch Centre for its 3rd edition.

The festival will take place in Dutch Centre from 1 - 4 Nov. Expect a great selection of the best Dutch and Flemish movies, Q&A's with filmmakers and much more.

01/11/2017
OPENING LOW COUNTRIES FILM FESTIVAL: HOME (FLEMISH)
02/11/2017
FILM FESTIVAL DOCUMENTARY:
02/11/2017
FILM FESTIVAL COMEDY:
03/11/2017
FILM FESTIVAL THRILLER:

Click below to buy the "Low Countries Film Festival" Passe-Partout (and a special discount for our DC friends!)

Diaconie Oktober 2017
 The Trussell Trust
Zonder de Foodbank, denk ik niet dat ik er vandaag nog zou zijn'. Dit zijn de woorden van Richard, 49 jaar oud, die fit en gezond was toen hij als politie agent bij de Royal Military Police werkte.
Maar dit alles veranderde toen een zware verkoudheid zich snel ontwikkelde tot een hartkwaal en hij twee hersenbloedingen kreeg met daarna nog een aantal kleinere beroertes. Richard kon niet werken, hij scheidde van zijn vrouw, verhuisde uit zijn huis en was werkloos. Door de adreswijziging liep zijn werkloosheids-uitkering vertraging op, maar dankzij het Citizens Advice Bureau, werd Richard verwezen naar zijn lokale Foodbank.

Richard ziet zijn 10-jarige dochter elk weekend, maar geeft toe, dat hij een paar keer maaltijden heeft overgeslagen, zodat zij kan eten. 'Het is vreselijk dat mensen moeten beslissen of ze kunnen eten, hun kinderen voeden of de verwarming aanzetten'. Op dit moment is het nog steeds moeilijk voor Richard. Hij staat op de wachtlijst voor een harttransplantatie en zal de rest van zijn leven veel medicijnen moeten nemen, maar hij is dankbaar dat de Foodbank beschikbaar is als hij ooit extra hulp nodig heeft.

Richard's verhaal is maar één van de vele aangrijpende situaties van mensen of gezinnen die voor een korte tijd deze hulp nodig hebben.
De diaconie heeft u al eerder om steun gevraagd voor de Trussell Trust en we hopen dat u het met ons eens bent dat dit doel helaas nog steeds van groot belang is, ook vandaag. U kunt hier meer over lezen op: www.trusselltrust.org

Namens de diaconie, Nina Booth

Donatie Diaconie
undefined

Diaconie Oktober 2017
The Trussell Trust

U kunt nu via deze donatie knop makkelijk aan het maandelijkse goede doel meedoen en een bijdrage overmaken. De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan!

Quick Links

SAVE THE DATES
Gedachtenis van de Overledenen
FilmFestival
Art of Fugue by Bach, Organ Recital by Anne Page

Neerlandia
Dutch Market
Talk met Herman Pleij
Neerlandia
Sinterklaas

Comedy Night
Lessons & Carols
Kerstzangdienst

Kerkdienst
De kerkdienst
is live te volgen op internet via
Klik Hier voor de orde van dienst

Parkeren
U kunt parkeren in Finsbury Circus.
NCP kunt u vinden op Finsbury square en Barbican Centre.
In Austin Friars is een parkeerplaats voor minder-validen. U heeft hier een vergunning voor nodig.

Voor meer informatie over parkeren: Kerkelijk Bureau

Austin Friars Forum

THE DUTCH CHURCH AT AUSTIN FRIARS
WAS FOUNDED BY REFUGEES, AND HAS BEEN LOCATED IN THE HEART OF THE CITY OF LONDON SINCE 1550, WHEN IT RECEIVED A ROYAL CHARTER FROM KING EDWARD VI.

The Dutch Church has been an open and welcoming place ever since, where values like individual freedom and respect have been celebrated throughout the years. The Dutch Church is still a place of religious worship known for its liberal values today. In 2016 the first same-sex wedding in a British church was confirmed in the Dutch Church.

Online
467 jaar Nederlandse Kerk, Vier dit met ons mee en like ons op Facebook, volg ons ook op Twitter.
Bezoek onze website om op de hoogte blijven van al onze activiteiten.

Nederlandse Kerk
7 Austin Friars