maandag 20 november 2017

Frankrijk: Parkeren in Autun: het eerste half uur gratis

Parkeren in Autun: het eerste half uur gratis
De gemeente Autun gaat het principe van gratis parkeren voor het eerste half uur in 2018 testen. Deze maatregel moet het aantrekkelijker maken om boodschappen te doen in de binnenstad. Verschillende winkeliers in het centrum van Autun klagen dat hun klanten regelmatig voor een paar minuten parkeren een bekeuring krijgen. Vincent Chauvet, burgemeester van Autun, […] Het bericht Parkeren in Autun: het eerste half uur gratis verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

GASCON, senior labradorreu
Hierbij GASCON. Senior labradorreu (dus geen adoptiekosten), sociale vrolijke hond met pit.   Denkt u erover een hond of kat aan te schaffen? U bent welkom in REFUGE DE THIERNAY, waar keuze is uit een groot aantal gezonde en vrolijke  honden en katten die op een nieuwe baas wachten. Op de website stellen ze zich aan […] Het bericht GASCON, senior labradorreu verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

De Aziatische hoornaar in de Nièvre
De meeste 'frelons' zijn gevlucht voor de eerste nachtvorst, maar je ziet ze nog steeds. Met het vallen van de blaadjes van de bomen worden de Aziatische hoornaarsnesten zichtbaar in de bomen. Twee weken geleden heeft 'le Groupement de Défense Sanitaire Apicole de la Nièvre' (GDSA) verschillende nesten vernietigd. "In Nevers en Marzy hebben we […] Het bericht De Aziatische hoornaar in de Nièvre verscheen eerst op Bourgondische Zaken.