maandag 13 november 2017

Frankrijk: Sinterklaasfeest Cauderan

HERINNERING!

Schrijf je nog uiterlijk op 10 november in voor de Lezing "BuZa, toen en nu" door oud-Ambassadeur Radinck van Vollenhoven. Radinck van Vollenhoven is oud-Ambassadeur en heeft onder andere gewerkt op de ambassades van de twee Korea's, Iran, Afghanistan en Japan. Tijdens deze avond zal hij ons meenemen naar zijn Ambassadeursschappen en geeft hij met veel plezier een inkijkje in zijn werkzaamheden voor BUitenlandse ZAken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

INTERKLAAS KOMT WEER NAAR BORDEAUX!

Ook dit jaar heeft de goedheiligman in zijn overvolle agenda tijd vrijgemaakt om alle Nederlandse (en Franse!) kindjes uit Bordeaux en ver daarbuiten met een bezoek te verblijden.

Op zaterdag 2 december komt Sinterklaas met zijn Pieten naar Cauderan, waar het Sinterklaasfeest plaats zal vinden in de

Chartreuse St. André, 194 Avenue du Maréchal-De-Lattre de Tassigny.

Bekijk deze locatie van de gemeente Bordeaux hier!

Het programma is als volgt:

om 15.00 uur

Ontvangst van alle kinderen en hun ouders met een kopje koffie of thee, een glaasje fris en een lekkere versnapering

Spelletjes voor de kinderen

Aankomst Sinterklaas

Lekker dansen met de Pieten

rond 17.30 uur

Uitzwaaien Sinterklaas en zijn Pieten

Deze onvergetelijke middag kost 5,00 voor de volwassen leden van Dutch Connection Bordeaux. Voor hun kinderen is deze feestelijke middag gratis.

Niet-leden betalen 7,50 voor iedere volwassene en 5,00 per kind. Je kunt ook besluiten om lid van Dutch Connection Bordeaux te worden zodat je meteen kunt profiteren van de voordelen van een lidmaatschap.

Het lidmaatschap voor 2018 kost 50,00 per gezin.

Bent u hierin geinteresseerd? Geef dit aan bij het opgeven voor het Sinterklaasfeest en we sturen u een inschrijfformulier toe!

HUISHOUDELIJKE MEDEDELINGEN

• Geef je op voor 24 november aanstaande! Meld je aan via info@dcbdx. fr, vermeld hoeveel personen + alle namen van de aanwezigen.
  • Betaling in contanten (graag gepast) of per cheque bij aankomst.
  • Willen jullie voor je kind(eren) een kadootje kopen van niet meer dan 15 en dit bij binnenkomst, ingepakt en duidelijk van naam voorzien(!), aan de organisatie overhandigen?
  • Sturen jullie ook uiterlijk 27 november een korte anekdote over je kind naar info@dcbdx. fr? De Sint zal deze informatie dan in zijn grote boek schrijven!
  • De cadeautjes zullen pas aan het einde van de middag, als Sint en zijn Pieten door iedereen zijn uitgezwaaid, worden uitgedeeld!
  • Oefen alvast thuis alle Sinterklaasliedjes goed! Youtube of het Sinterklaasjournaal kunnen hierbij helpen!

Tot de doelstellingen van DCBDX behoren zowel de overdracht van de Nederlandse cultuur aan de jongere generatie als ook het aanbieden van een (gezelligheids)platform voor volwassenen. Wij kijken dan ook erg uit naar jullie komst en verheugen ons erop dat nieuwe contacten worden aangeknoopt als ook oude bekenden weer worden herenigd. Vergeet echter niet dat deze middag voor de allerkleinsten onder ons is bedoeld: willen jullie hier dan ook s'il vous plait rekening mee houden als Sinterklaas ieder kind bij zich roept? Het is erg vervelend voor het kind in kwestie als er teveel rumoer is in de zaal van de grootsten onder ons.

Tot snel op 2 december aanstaande!

Het Bestuur