woensdag 29 november 2017

Koning bezoekt Admiraliteitsraad en bemanning Karel Doorman in Den Helder

Zijne Majesteit de Koning heeft vanochtend een werkbezoek gebracht aan de Admiraliteitsraad van de Koninklijke Marine in Den Helder en gesproken met een delegatie van Zr.Ms. Karel Doorman. Dit logistieke ondersteuningsschip van de marine keerde vier dagen geleden terug uit Sint Maarten, waar het werd ingezet voor het verlenen van noodhulp na de verwoestingen die orkaan Irma begin september heeft aangericht.

Koningin Máxima brengt werkbezoek aan Refugee Company
Hare Majesteit Koningin Máxima heeft dinsdagmiddag 28 november een werkbezoek gebracht aan Refugee Company in Amsterdam. Deze sociale onderneming ondersteunt nieuwkomers in Nederland bij het opdoen van werkervaring, met als doel een betaalde baan te vinden of een eigen bedrijf op te zetten. Met een netwerk van vrijwilligers, bedrijven en de gemeente Amsterdam, begeleidt Refugee Company de nieuwkomers met het uitgangspunt dat werk het beste middel is naar integratie. De organisatie wordt ondersteund door het Oranje Fonds.

Koning beëdigt staatsraad
Zijne Majesteit de Koning heeft vanmorgen op Paleis Noordeinde de heer mr.drs. D.A. Verburg beëdigd. De heer Verburg is benoemd tot staatsraad in de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.