woensdag 15 november 2017

Koning bezoekt eenheden Koninklijke Landmacht in Duitsland

Zijne Majesteit de Koning heeft vandaag een werkbezoek gebracht aan eenheden van de Koninklijke Landmacht in Bergen-Hohne in Duitsland. Het bezoek stond in het teken van internationale samenwerking. De 43 Gemechaniseerde Brigade werkt nauw samen met de Duitse 1ste Pantserdivisie en militairen van de 13 Lichte Brigade nemen in 2018 deel aan de European Battlegroup (EUBG).

Melanoom vastgesteld bij prof.mr. Pieter van Vollenhoven
Bij prof.mr. Pieter van Vollenhoven is opnieuw een melanoom vastgesteld. Het weefsel wordt op korte termijn poliklinisch verwijderd in het Nederlands Kankerinstituut/Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis te Amsterdam.

Koning brengt werkbezoek aan 50-jarig Lelystad
Zijne Majesteit de Koning heeft vanmiddag een werkbezoek gebracht aan de gemeente Lelystad. Na de drooglegging van Oostelijk Flevoland werd in 1965 gestart met de bouw van Lelystad. In 2017 is het 50 jaar geleden dat de eerste inwoners hun nieuwe woning betrokken in de Zuiderzeewijk in Lelystad. Tijdens het werkbezoek stond de ontstaansgeschiedenis van Lelystad en de leefbaarheid in de wijk centraal.