maandag 20 november 2017

Koning en Koningin en staatssecretaris Knops bezoeken Saba, Sint Maarten en Sint Eustatius

Zijne Majesteit de Koning en Hare Majesteit Koningin Máxima bezoeken van donderdag 30 november tot en met zaterdag 2 december de eilanden Saba, Sint Maarten en Sint Eustatius in het Caribisch deel van het Koninkrijk. De Koning en Koningin worden tijdens hun reis vergezeld door de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, drs. R.W. Knops.

Koning brengt werkbezoek aan Weekend Academie
Zijne Majesteit de Koning heeft vrijdagmiddag 17 november een werkbezoek gebracht aan Stichting Weekend Academie in de wijk Bos en Lommer in Amsterdam. Deze organisatie ondersteunt gemotiveerde jongeren en hun ouders bij hun ontwikkeling en het vergroten van hun zelfredzaamheid en zelfvertrouwen zodat ze hun talenten maximaal kunnen ontplooien. De Weekend Academie is winnaar van een Appeltje van Oranje 2017 van het Oranje Fonds.

Koning ontvangt fractievoorzitters en bewindspersonen
Zijne Majesteit de Koning heeft vanmiddag op Paleis Noordeinde de heer mr. dr. K.H.D.M. Dijkhoff, voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de VVD, ontvangen. Het betreft de eerste in een reeks ontvangsten van fractievoorzitters uit de Tweede Kamer en bewindspersonen van het kabinet Rutte III. Zij worden, nu het kabinet Rutte III van start is gegaan en er duidelijkheid is over wie de voorzitters van de fracties in de Tweede Kamer zijn, in de komende maanden ontvangen voor een (hernieuwde) kennismaking met de Koning.