dinsdag 28 november 2017

Koningin Máxima opent IGNITE conferentie Rebuilding Futures

Hare Majesteit Koningin Máxima opent donderdag 7 december in De Beurs van Berlage in Amsterdam de vijfde IGNITE conferentie van de Nederlandse ontwikkelingsorganisatie SPARK. De conferentie 'Rebuilding Futures' richt zich op ondernemerschap en hoger onderwijs in de wederopbouw van landen na conflictsituaties. Koningin Máxima is aanwezig in haar hoedanigheid van speciale pleitbezorger van de VN secretaris-generaal voor inclusieve financiering voor ontwikkeling.

Koning bij viering 15 jaar Oranje Fonds
Zijne Majesteit de Koning bezoekt donderdag 7 december 2017, op Nationale Vrijwilligersdag, de jubileumbijeenkomst van het Oranje Fonds in DeFabrique in Utrecht. Tijdens de bijeenkomst 'Morgen is Vandaag' staan, naast een terugblik op de afgelopen 15 jaar, de ontwikkelingen van het Oranje Fonds voor de komende jaren centraal.

Prof.mr. Pieter van Vollenhoven reikt 15 miljoenste zwemdiploma uit
Prof.mr. Pieter van Vollenhoven reikt donderdag 7 december het 15 miljoenste Nationale Zwemdiploma uit in Sport- en Evenementencomplex Merwestein in Nieuwegein. Aansluitend ontvangt hij het nieuwe Nationale Zwemdiploma. De uitreiking en overhandiging vinden plaats tijdens de Praktijkdag Zwemonderwijs, een studiedag voor zwemonderwijzers met dit jaar als thema 'Heel Nederland zwemveilig'.