woensdag 22 november 2017

Koninklijke Familie bij uitreiking Prins Claus Prijs 2017

Hunne Majesteiten Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima en Hunne Koninklijke Hoogheden Prinses Beatrix, Prins Constantijn, Prinses Laurentien en Prinses Mabel zijn woensdagmiddag 6  december in het Koninklijk Paleis Amsterdam aanwezig bij de uitreiking van de Grote Prins Claus Prijs 2017 aan de Braziliaanse filmmaker en rechtenactivist Vincent Carelli en de Chinese ontwerper nieuwe media en milieuactivist Ma Jun. Prins Constantijn reikt als erevoorzitter van het Prins Claus Fonds de prijs uit. Naast de hoofdlaureaten ontvangen ook de vijf andere laureaten hun prijs uit handen van Prins Constantijn.

Koning bezoekt woonwagencentrum Beukbergen in Zeist
Zijne Majesteit de Koning bracht vanochtend op uitnodiging van burgemeester Koos Janssen een werkbezoek aan woonwagencentrum Beukbergen in Zeist. In maart 2018 wordt na tien jaar de herstructurering van het woonwagencentrum afgerond, waarbij Beukbergen een 'gewone wijk van Zeist met een bijzonder karakter' moet worden. De Koning sprak met bewoners en betrokkenen van de gemeente over het initiatief, de samenwerking, het leven op Beukbergen en in hoeverre de bewoners zich thuis voelen in hun wijk.

Benoeming nieuwe Chef Militaire Huis
Zijne Majesteit de Koning heeft bij Koninklijke Beschikking met ingang van 1 januari 2018 Commandeur Ludger Brummelaar (54) benoemd tot Chef van het Militaire Huis. Per 27 november 2017 wordt Commandeur Brummelaar bevorderd tot Schout-bij-nacht.