dinsdag 14 november 2017

Ons Oranje! Hans Jorritsma vertrekt na 21 jaar aan de zijlijn bij Oranje

Hans Jorritsma vertrekt na 21 jaar aan de zijlijn bij Oranje
Hans Jorritsma (68) gaf als teammanager bij Oranje hoogstzelden interviews, sprak in ieder geval nooit in het openbaar over zijn werk en vertrekt nu, dinsdag 14 november, na Roemenië-Nederland, het liefst geruisloos bij de bond. Zoals hij kwam, wil hij vertrekken. In stilte.

Oranje begint interlandjaar 2018 tegen Engeland
Het Nederlands elftal oefent vrijdag 23 maart tegen Engeland. Het duel, dat vanaf 20.45 uur plaatsvindt in de Amsterdam ArenA, is de 'return' van de vriendschappelijke ontmoeting in maart 2016. Oranje won het treffen op Wembley destijds met 2-1. Jamie Vardy maakte de 1-0, terwijl Vincent Janssen en Luciano Narsingh voor Nederland scoorden.

Van Es keert terug in selectie Oranjevrouwen
Bondscoach Wiegman heeft 23 speelsters opgenomen in de selectie van het Nederlands elftal voor de WK-kwalificatieduels met Slowakije en Ierland. In vergelijking met de vorige interlandperiode is verdediger Kika van Es teruggekeerd in de selectie. Zij ontbrak vorige maand vanwege een blessure.