maandag 13 november 2017

Ons Oranje! Oranje bedankt teammanager Hans Jorritsma

Oranje bedankt teammanager Hans Jorritsma
De Oranjeselectie heeft teammanager Hans Jorritsma zondagavond op feestelijke wijze bedankt voor alles wat hij de afgelopen twee decennia voor het Nederlands elftal heeft gedaan en betekend. Jorritsma (68) neemt na Roemenië – Nederland afscheid van Oranje en de KNVB. Voor het eerst in 21 jaar werd het – zoals altijd zorgvuldig door Jorritsma opgestelde – dagprogramma ingrijpend gewijzigd. Toen Jorritsma zich iets voor half 8 meldde in de eetzaal van het spelershotel, was deze leeg. Spelers en staf wachtten hem op in de lobby van het hotel, klaar om in de bus te stappen. Vanaf dat moment restte Jorritsma weinig anders dan de gebeurtenissen over zich heen te laten komen. Een goed diner in een mooi restaurant. Onder en met elkaar. Geheel in zijn geest. Er waren ontroerende speeches, cadeaus van spelers, ex-internationals en het begeleidingsteam. Professionaliteit In alles klonk waardering door voor zijn professionaliteit, zijn oog voor detail, topsportmentaliteit en het altijd minimaal tien stappen vooruitdenken. Zijn natuurlijke en oprechte betrokkenheid bij 'zijn spelers en hun familie' buiten de trainingskampen om, heeft veel indruk op de (ex)internationals gemaakt. Aan het einde van de avond had Jorritsma de regie weer terug in handen. Na het uitdelen van de dagprogramma's koerste de bus terug naar het spelershotel. MD-1, voetbaljargon voor match day minus 1, vraagt immers een goede nachtrust.