maandag 27 november 2017

Rijksoverheid: Begroting BHOS 2018: extra middelen voor noodhulp én opvang in regio

Begroting BHOS 2018: extra middelen voor noodhulp én opvang in regio
Minister Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking heeft de begroting voor 2018, die ze de komende week met de Tweede Kamer bespreekt, verhoogd. 'De behoefte aan extra noodhulp en opvang in de regio is enorm groot. Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor geweld. Miljoenen anderen, die in buurlanden verblijven, hebben ook ondersteuning nodig, mede met het oog op de komende winter', aldus Kaag.

Benoeming ambassadeur Bangkok
De ministerraad heeft op voorstel van minister Zijlstra van Buitenlandse Zaken ingestemd met de benoeming van mr. drs. K.P. (Kees) Rade tot ambassadeur in Thailand, Cambodja en Laos, met standplaats Bangkok. Deze benoeming is definitief als de gastlanden goedkeuring hebben verleend.

Steun voor Jordanië en Libanon
Het kabinet continueert de steun voor zachte leningen aan Jordanië en Libanon. Minister Sigrid Kaag (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) heeft dit bekendgemaakt na het bezoek van Kristalina Georgieva, CEO van de Wereldbank, die deze dagen Nederland bezoekt.