woensdag 29 november 2017

Rijksoverheid: Minister Kaag naar Ghana en AU-EU-top in Ivoorkust

Minister Kaag naar Ghana en AU-EU-top in Ivoorkust
Minister Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking brengt dinsdag een bezoek aan Ghana. Ze wil daarmee de goede betrekkingen met het Afrikaanse land verder aanhalen en de mogelijkheden onderzoeken of meer Nederlandse bedrijven daar actief kunnen worden.

Kabinet werkt aan versterking EMU
Het kabinet zet in op versterking van de Economische en Monetaire Unie (EMU). Nadruk op duurzame groei en stabiliteit verbeteren de werking van de EMU en dat is in het belang van alle lidstaten. Dat schrijven de ministers Hoekstra van Financiën en Zijlstra van Buitenlandse Zaken vandaag mede namens minister Wiebes van Economische Zaken en Klimaat aan de Tweede Kamer.

Nederlandse ambassade in Ivoorkust geopend
Minister van Buitenlandse Zaken Halbe Zijlstra opende vandaag de Nederlandse ambassade in Ivoorkust. Met de opening van de ambassade in Abidjan, de grootste stad van Ivoorkust, heeft Nederland voor het eerst sinds 12 jaar weer een permanente diplomatieke vertegenwoordiging in het west-Afrikaanse land na jaren van intern conflict en daarmee gepaard gaande onveiligheid.