woensdag 27 december 2017

Frankrijk: De maximumsnelheid van 80 km per uur op de N151

De maximumsnelheid van 80 km per uur op de N151
Terwijl de regering, volgens onze collega's van 'le Point' (een Frans weekblad) een vermindering van 90 km/u naar 80 km/u op alle 2-baanswegen evalueert, heeft de Yonne nog steeds geen feedback gekregen over het experiment op de N151. "Een voorlopig experiment," had de prefect van de Yonne, Jean-Christophe Moraud gezegd, toen de snelheid van 90 […] Het bericht De maximumsnelheid van 80 km per uur op de N151 verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Kerst en eindjaar
Kerstmarkten In december zijn er weer overal Kerstmarkten, les Marchés de Noël Zie een overzicht op https://noel.org/Bourgogne Het bericht Kerst en eindjaar verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Op dieet om de kilo's weer kwijt te raken
Adviezen van Céline Lequin, diëtiste in Autun, om te genieten van een goede maaltijd zonder bang te hoeven zijn voor overgewicht. Foie gras, saumon fumé, chapon aux marrons, bûche, chocolats… In deze feestelijke periode zijn de borden en glazen goed gevuld met allerlei heerlijkheden, waardoor de kilo's eraan vliegen. Toch kun je met een paar […] Het bericht Op dieet om de kilo's weer kwijt te raken verscheen eerst op Bourgondische Zaken.