dinsdag 12 december 2017

Frankrijk: Steeds minder toeristen in Vézelay

Steeds minder toeristen in Vézelay
De basiliek van Vézelay heeft tussen de achthonderd duizend en één miljoen bezoekers per jaar. "Het toerisme is duidelijk afgenomen de laatste jaren. Ik heb een zaak in de hoofdstraat en zie het steeds minder worden. Zesentwintig jaar geleden heb ik me hier gevestigd en de achteruitgang is al zo'n tien, twaalf jaar bezig. Deze […] Het bericht Steeds minder toeristen in Vézelay verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

De laatste eer
De tijd van kostbare begrafenissen lijkt voorbij. Een andere moraal en de voortdurende crisis hebben ertoe geleid dat begrafenissen steeds soberder zijn geworden. Wanneer de bladeren vallen, lijken de begraafplaatsen wel in bloei te staan. Al die verschillende kleuren benadrukken de liefde voor de dierbaren. Maar net als andere maatschappelijke ontwikkelingen, verandert ook de moraal […] Het bericht De laatste eer verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Schoorsteenbranden
Sinds het begin van de maand hebben brandweerlieden in de Nièvre al meer dan tien schoorsteenbranden geblust. En meer dan tweehonderd sinds januari. Dertien schoorsteenbranden in oktober in de Nièvre en al elf aan het einde van de eerste tien dagen van november. De kou is ingevallen en de open haarden knetteren weer. De niet-geveegde […] Het bericht Schoorsteenbranden verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Aanmelden nieuwsbrief

Probeer nu 3 weken gratis de nieuwsbrief uit.