zondag 10 december 2017

Rijksoverheid: Nederland uitgenodigd voor G20-top 2018

Nederland uitgenodigd voor G20-top 2018
Nederland is uitgenodigd om in 2018 deel te nemen aan de jaarlijkse G20-top. Dat heeft gastland Argentinië bekendgemaakt bij het overnemen van het jaarlijks roulerende G20-voorzitterschap. De G20 is een informeel forum waarin regeringsleiders van de grootste economieën van de wereld overleggen over belangrijke thema's zoals financiële stabiliteit, economische groei en ontwikkeling.

Kabinet: extra inzet voor evacuatie migranten vanuit Libië
Het kabinet komt met extra steun om Afrikaanse migranten in Libië en andere Noord-Afrikaanse landen de kans te geven naar huis terug te keren. Velen van hen zitten daar onder erbarmelijke omstandigheden gevangen in detentiecentra. Milities en criminele netwerken houden hen vast, met het doel ze te verkopen om gedwongen arbeid te verrichten. Daarbij komt vaak misbruik, mishandeling en afpersing voor. 'Aan deze moderne vorm van slavernij moet zo snel mogelijk een eind worden gemaakt,' aldus minister Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking.

Minister Kaag naar Buenos Aires voor top over wereldhandel
Minister Sigrid Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking zal van morgen tot en met donderdag Nederland vertegenwoordigen op de conferentie van de Wereldhandelsorganisatie WTO in Buenos Aires. Deze tweejaarlijkse bijeenkomst van 164 landen staat ditmaal onder de schaduw van een groeiend economisch protectionisme.

Aanmelden nieuwsbrief

Probeer nu 3 weken gratis de nieuwsbrief uit.