zaterdag 6 januari 2018

Frankrijk: Meubelen van Karel

Meubelen van Karel
Min of meer bij toeval waren Rina en ik begin jaren tachtig van de vorige eeuw in Den Bosch beland, waar we een heel prettig, nieuw en ruim houtskeletbouw huis hadden gevonden. Het stond te koop en de vraagprijs was zeker niet onredelijk, maar het was de tijd van torenhoge hypotheekrentes, dus niet bepaald een […] Het bericht Meubelen van Karel verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

In Prémery is het hout uit de bossen voor de inwoners
De liefhebbers hebben tot eind maart 2018 de tijd om hun stuk bos te kappen en het hout te verwijderen. Deze oude traditie is nog steeds erg in trek bij de bewoners van de beboste gemeenten in de Nièvre. Het geeft ze de mogelijkheid om goedkoop aan brandhout te komen. Om negen uur, vier dagen […] Het bericht In Prémery is het hout uit de bossen voor de inwoners verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

BZ 50!
OPROEP AAN ALLE LEZERS: Samen BZ op de kaart zetten! Het eerstvolgende nummer van BZ, april 2018, heeft een gouden randje: 50! We willen daarin samen met u een eigen-wijze atlas maken van óns Bourgogne. Daarom zoeken we leuke tips, bijzondere uitjes, weetjes, ideeën, ervaringen, gebeurtenissen, surprises, secrets bien gardés (goed bewaarde geheimen)… et cetera […] Het bericht BZ 50! verscheen eerst op Bourgondische Zaken.