maandag 29 januari 2018

Ga mee op zaterdag 3 februari naar de fototentoonstelling van Bob Schalkwijk!

Op zaterdag 3 februari geeft Bob Schalkwijk, hoogstpersoonlijk en in het Nederlands, een rondleiding door de tentoonstelling "Un holandés en México".

Schalkwijk (Rotterdam, 1933) vestigde zich in Mexico aan het eind van de jaren ´50 van de vorige eeuw. Dankzij zijn Nederlandse perspectief wist hij de mexicaanse volksaard en de ontwikkeling van Mexico als geen ander te vangen in zijn lens. Het Museo Nacional de las Culturas del Mundo biedt een overzichtstentoonstelling van zijn werk uit de eerste 15 jaar van zijn carriere.

Datum: zaterdag 3 februari 2018.

Deze activiteit is gratis toegankelijk.

We verzamelen vanaf 11.00 uur in cafetería El Mayor, boven de boekhandel Porrúa. Van daar wandelen we om 11.45 uur naar het Museum. Na afloop van het bezoek aan het museum is er gelegenheid om wat te eten en te drinken in Mexiqui, Avenida República de Guatemala #30, waar André Majoor patat en bitterballen maakt. Alle consumpties zijn voor eigen rekening.

Programma:

11.00 Koffie in Cafetería El Mayor, boven de boekhandel Porrúa, República de Argentina #15.

12.00 Rondleiding door ex Casa de la Moneda (in het spaans), waar het museum is gevestigd. Adres: Moneda 13.

13.00 Presentatie van Bob Schalkwijk en bezoek aan de tentoonstelling Un Holandés en México. Adres: Moneda 13.

Vanaf 14.00 Borrelen bij André Majoor in Mexiqui, Avenida República de Guatemala #30

Voor verdere informatie en inschrijving: stuur een email naar info@nvmexico.com of naar rmbuitelaar@gmail.com

Aanmelden nieuwsbrief

Probeer nu 3 weken gratis de nieuwsbrief uit.