vrijdag 26 januari 2018

DATUM: 25 januari 2018

Voetbal Nederland-België

Voetbalwedstrijd

Nog maar 10 dagen tot de voetbalmatch Nederland-België! Er zijn wedstrijden voor volwassenen en voor jeugd.

Om de jeugdwedstrijd door te kunnen laten gaan zijn nog steeds spelers nodig. Meld uw kinderen (naam en leeftijd) dus snel aan bij. In verband met de catering dienen bovendien ook alle supporters vooraf aangemeld te worden. Aanmelden kan bij voetbal@nvtbangkok.org.

De wedstrijd wordt gevolgd door een uitgebreide BBQ.

B-Quik

• 15:00-15:30 eerste helft volwassenen
  • 15:30-16:30 jeugd wedstrijd
  • 16:30-17:00 tweede helft volwassenen

De BBQ start tijdens de wedstrijden en loopt van 16:00-19:00 uur. Dankzij onze gulle sponsor B-Quik mogen we de BBQ aan leden van de NVT en BCT gratis aanbieden. Niet-leden betalen slechts 500 baht. Ter controle van lidmaatschap graag uw lidmaatschapskaart meenemen.

Alle dranken zijn voor eigen rekening en ter plekke te verkrijgen.

• Water: 10 baht
  • Softdrinks: 10-30 baht
  • Bieren: Stella 50 baht, Hoegaarden, Duvel, Leffe 100 baht

Details:Voetbalmatch Nederland-België
Tijd:2018-02-04 14:00-19:00
Plaats:Polo Football Park
Adres:Soi Polo, Wireless Road, Lumphini
BTS:Phloen Chit, uitgang 5
MRT:Lumphini

NVT-borrel

De eerste donderdag van februari staat in het teken van Valentijnsdag. Alle dames die aanwezig zijn op deze bijeenkomst krijgen een speciale verrassing aangeboden door Dick Buis, van Holland-souvenir.

NVT-borrel

Dit is wat u deze maand verder mag verwachten:

• Natuurlijk een gezellige ontmoetings­plek waar u bekende en onbekende medelanders treft
  • Een broodje Unox rookworst voor slechts 75 baht
  • Om 20:00 uur de laatste nieuwtjes over de NVT in het woord van de voorzitter
  • Een gratis welkomstdrankje voor nieuwe leden
  • Een ruim assortiment Hollandse snacks, zoals bitterballen, kroketten, frikandellen, bamiblokken en nog veel meer

Details:NVT-borrel
Tijd:2018-02-01 19:00
Plaats:The Captain's Pub
in Hotel Mermaid
Adres:6 Sukhumvit Soi 29
BTS:Asok, Phrom Phong
MRT:Sukhumvit

Nieuwe NVT activiteitengroep i.o.: "Museumbezoek"

Na het succesvol op gang komen van de "NVT IT/Computerclub" is door ons lid Dieuwke van der Veen, die het zo belang­wekkende artikel in De Tegel schreef over het MOCA museum in Bangkok "Jeroen Bosch in Bangkok?" het idee geopperd om een NVT activiteitengroep op te richten: "museumbezoek".

Dieuwke schreef: "Als ik zo de Bangkok Post lees valt me altijd weer op hoeveel er op het gebied van kunst hier te bekijken is."

De communicatie tussen leden van deze groep zal hoofdzakelijk via e-mail gaan, om ideeën uit te wisselen of afspraken te maken.

Toch zal ook voor deze NVT-groep een Facebookgroep worden gemaakt waar belangstellenden zich kunnen opgeven en

waar ook mededelingen kunnen worden opgenomen, maar met name omdat is geble­ken dat door deze blijvende zichtbaarheid mensen de NVT-groepen weten te vinden.

U kunt van uw belangstelling blijk geven door een berichtje aan de secretaris, met daarbij uw naam en telefoon, en u kunt zelf uitmaken of u zich ook bij de Facebookgroep wilt aansluiten.

Uw e-mail adres en telefoonnummer zullen vanwege het contact aan de andere deelnemers van de groep per e-mail worden bekendgemaakt. U wordt op de hoogte gehouden van activiteiten van de groep. Ook helpt u mee als u deze oproep deelt met niet-leden in uw kennissenkring waarvan u weet dat het museum- of kunstliefhebbers zijn.

Digitalisering oudere artikelen NVT Magazine De Tegel

Tegels

Deze keer hebben we de volgende 2 oudere artikelen uit het glossy NVT Magazine De Tegel voor u beschikbaar gemaakt:

Er wordt gefluisterd dat.....

....het zeer wordt gewaardeerd binnen de Nederlandse gemeenschap dat de NVT de mogelijkheid biedt aan mensen die daar behoefte aan hebben om bezocht te worden voor ziekenbezoek of gewoon een praatje, menselijk contact in moeilijke en prettige omstandigheden.

....dat deze commissie (die nu uit 5 leden bestaat - zie de pagina Commissie Lief en Leed op onze website onder menu onderdeel "Leden") om die reden best nog aanvulling kan gebruiken.

....de NVT dit jaar wel erg veel organiseert voor allerlei groepen die zich bij die op hen gerichte activiteiten thuis voelen.

....begin maart door Anna en Paul Menkveld wederom de residentie ter beschikking wordt gesteld voor (hun laatste) koffieochtend.

....op 5 april tijdens de maandborrel het "jaarlijkse" Groot dictee wordt gehouden.

....op 28 april in de tuin van de residentie door de NVT voorafgaand aan het Koningsfeest van de ambassade een gezellige "vrijmarkt" voor jong en oud wordt georganiseerd.