maandag 19 februari 2018

Frankrijk: Wijnboeren verenigen zich tegen de vorst

Wijnboeren verenigen zich tegen de vorst
Twee jaar achter elkaar is genoeg! De wijnboeren van Pouilly en omgeving zijn het slachtoffer zijn van de grillen van een steeds ongunstiger klimaat zat. Soms hagelschade en steeds vaker late nachtvorst. In 2016, in de nacht van 19 april, daalde de thermometer tot -3 °C aan de grond en vernietigde enkele percelen. Effect op […] Het bericht Wijnboeren verenigen zich tegen de vorst verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

De 'Saint-Pierre' in Auxerre moet binnenkort worden gerenoveerd
De Sint-Pieterskerk in de wijk Pont-Joubert verkeert in een slechte staat en zal de komende jaren een uitgebreide renovatie moeten ondergaan. Dit wordt op korte termijn de tweede grote restauratie in Auxerre. De renovatie van de klokkentoren gaat dit voorjaar al beginnen en die van de Sint Pieterskerk volgt dan snel daarna. De burgemeester van […] Het bericht De 'Saint-Pierre' in Auxerre moet binnenkort worden gerenoveerd verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

'Le pont des Perruts' wordt gerenoveerd
Ondanks de nog steeds zwakke financiële situatie besloot de gemeente Digoin om nieuwe investeringen aan te kondigen, waaronder de renovatie van de pont des Perruts. Het is een kleine brug waar elk jaar duizenden toeristen over gaan. Vanaf de brug heb je een prachtig zicht op het Canal du Centre en een ideaal uitzicht op het […] Het bericht 'Le pont des Perruts' wordt gerenoveerd verscheen eerst op Bourgondische Zaken.