maandag 12 februari 2018

NVT Nieuws 23: Terugblikken

Layout niet goed? Klik hier om deze nieuwsbrief in uw reguliere webbrowser te bekijken.

NIEUWSBRIEF NR: 23DATUM: 12 februari 2018

Terugblik voetbal Nederland-België
BBQ
Op 4 februari 2018 vond de voor zovelen belangrijke vriendschappelijke voetbalmatch Nederland (NVT)-België (BCT) plaats, gevolgd door een grandioze BBQ van onze hoofdsponsor B-Quik.
Oranje won bij de mannen, De Rode Duivels bij de 2 jeugd-klassen. De jeugd heeft de toekomst.
BBQ
We hadden veel geluk met het weer. Droog en niet al te warm. De opkomst van spelers en supporters was dan ook navenant.
Heeft u het gemist of wilt u nagenieten, dan kan u terecht bij ons fotoalbum op Facebook en met deze mooie video op YouTube.
Voetbal sponsors

Wilt u ook nog (na)genieten van de vele (gemiste) NVT evenementen van de eerste maand dit jaar. De kans wordt geboden via ons YouTube kanaal, met dank aan onze producer Spirit Cinevideo Thailand.

Er wordt gefluisterd dat.....
....het op de maandborrel niet zo druk was, maar beregezellig op het dakterras buiten;
....7 maart van 10-12 een zeer muzikale koffieochtend op de residentie plaatsvindt, tevens afscheid van Paul en Anna Menkveld, die een week later hun post in Bangkok overdragen aan de nieuwe ambassadeur Kees Raad.
....de commissie Lief en Leed steeds meer deelnemers krijgt, maar via LiefEnLeed@nvtbangkok.org altijd nog uitbreiding kan gebruiken.
....sommigen nu al oefenen voor het Groot Dictee op 5 april tijdens de maandborrel.
....onze Belgische vrienden van de BCT ook voornemens zijn weer de strijd aan te gaan.
....ze daar revanche willen nemen op het voetballen.
....dat wel eens moeilijk kan worden, want Cruyff was ook een taalwonder.
....de Vrijmarkt in combinatie met de viering van Koningsdag op de ambassade op 28/4 voor jong en oud(er) een groots Oranjefestijn gaat worden.

Help een Nederlandse gedetineerde met oud papier
In Thailand zitten rond de 15 Nederlanders achter tralies.
Dat het leven in Thaise gevangenissen geen pretje is is algemeen bekend.
Een van de grootste problemen is dat de tijd zo langzaam gaat en contact met de buitenwereld moeizaam en beperkt is. Hoewel het naar binnen brengen van goederen ook aan allerlei restricties is onderworpen zijn boeken en tijdschriften ( geen kranten) in beperkte mate wel mogelijk. Engels- en Nederlandstalige boeken en tijdschriften worden heel erg op prijs gesteld.
Denkt u ook aan puzzelboekjes, tijdschriften als The Economist, Libelle, Nieuwe Revue etc.
U kunt het afgeven bij Grand Cafe The Green Parrot, Sukhumvit soi 29, of even contact opnemen met Eric Rosenbaum tel: 0859026877