maandag 19 februari 2018

Ons Oranje! Oefenduels Oranje te zien bij Veronica

Oefenduels Oranje te zien bij Veronica
De live-uitzendingen van de oefenwedstrijden van het Nederlands elftal verhuizen naar Veronica. Nederland speelt op 23 maart tegen Engeland in de Amsterdam ArenA. Drie dagen later is Europees kampioen Portugal de tegenstander in Genève. Hiervoor werden de oefenwedstrijden van Oranje uitgezonden door SBS6. Met deze verhuizing is al het voetbal van Talpa TV te zien bij één tv-zender, Veronica: de UEFA Champions League, de TOTO KNVB Beker, de Jupiler League, de kwalificatie- en oefenwedstrijden van de OranjeLeeuwinnen en de oefenwedstrijden van het Nederlands elftal. Ronald Koeman Nederland – Engeland is de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal onder leiding van de nieuwe bondscoach, Ronald Koeman. Het duel vindt plaats in de Amsterdam ArenA en de uitzending, gepresenteerd door Jan Joost van Gangelen, komt live vanuit de Koninklijke Loge. Oranje staat tegen Engeland voor het eerst onder leiding van de kersverse bondscoach Ronald Koeman. Drie dagen later reist Oranje af naar Genève, waar ons nationale team uitkomt tegen Europees kampioen Portugal. Deze avond wordt gepresenteerd door Toine van Peperstraten.  Bij beide wedstrijden schuift Ruud Gullit aan voor de wedstrijdanalyse, is Wytse van der Goot als verslaggever ter plaatse en verzorgt John van Vliet het commentaar. Uitzending Veronica DatumWedstrijdUitzendingVrijdag 23 maartNederland - Engelandvanaf 20.00 uur.Maandag 26 maartPortugal - Nederland (Genève)vanaf 20.00 uur.

Oranje blijft 21e op FIFA-ranking
Het Nederlands elftal is blijven staan waar het stond op de wereldranglijst van de FIFA, die vandaag, donderdag 15 februari, gepubliceerd werd. Oranje stond en staat 21e. IJsland maakt opnieuw een sprongetje in het klassement. Het land dat vorige maand het Nederlands elftal uit de top twintig werkte, stijgt nu naar de achttiende plaats. Dit gaat ten koste van Zweden en Wales, die beiden een plekje zakken. Verder veranderde er weinig ten opzichte van de vorige maand. Duitsland blijft de lijst aanvoeren, gevolgd door Brazilië en Portugal. De top vijf wordt gecompleteerd door Argentinië en België. De naaste belagers van Oranje, Uruguay en Tunesië, blijven staan op plek 22 en 23. FIFA-rankingBekijk de complete FIFA-ranking van 15 februari 2018.

Nederlands elftal voortaan 'thuis' op KNVB Campus
Het Nederlands elftal keert terug naar Zeist. Oranje heeft met ingang van de voorbereiding op de vriendschappelijke interland (23 maart) tegen Engeland de eigen Campus in Zeist weer als thuisbasis. Daarmee komt een einde aan een ruim dertig jaar durende samenwerking met Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk en, als gevolg daarvan, met voetbalvereniging Quick Boys in Katwijk. De KNVB Campus is wat topsportvoorzieningen betreft nu volledig up-to-date om het Nederlands elftal voor langere tijd onderdak te bieden. "Wie bij ons in Zeist komt, ziet onmiddellijk aan onze velden, aan ons medisch centrum, aan de behuizing waar onze research zit, eigenlijk zie je het overal, aan weerszijden van de Woudenbergseweg, dat topteams hier thuis horen. En het Nederlands elftal al helemaal. Dit wordt ons thuishonk, zoals het dat in een ver verleden ooit ook was", aldus directeur betaald voetbal Eric Gudde. Menig international werd voor de ingang van Huis ter Duin opgewacht door fotografen en journalisten. Bij de terugkeer naar Zeist, kwam het naburige Hotel Woudschoten in beeld als nieuw spelershotel. De internationals zullen daar verblijven tijdens hun voorbereidingen op interlands. Afscheid Huis ter Duin De keus voor Zeist betekent dus het afscheid van Huis ter Duin, het gerieflijke onderkomen in Noordwijk waar Oranje zich, met enkele korte onderbrekingen, sinds 1987 voorbereidde op vele interlands en eindtoernooien. "We zijn blij dat we daar al die tijd welkom zijn geweest. We hebben er een uitstekende accommodatie aan gehad, en ook op het veld van Quick Boys voelden we ons thuis. Maar nu gaan we naar Zeist; terug naar huis, waar we horen", aldus Gudde. Oranje komt 'thuis' op de KNVB Campus. Het afscheid van Noordwijk, waar Oranje op initiatief van wijlen Rinus Michels voor het eerst neerstreek, is in goed overleg met de directie van Huis ter Duin gegaan. Stephan Stokkermans, managing director van Huis ter Duin bevestigt de sfeer van het afscheid. "Ik meen het oprecht dat we er trots op zijn zo veel jaren te hebben samengewerkt. Ons hotel is het huis geweest waar het Nederlands elftal vele hoogtepunten heeft beleefd en gevierd. We hadden graag gehad dat de KNVB was gebleven, maar snappen de keuze voor een eigen accommodatie." Keuze voor het voetbal Ronald Koeman, onder wie Oranje terugkeert in Zeist: "Ik ben blij met de terugkeer naar Zeist", zegt de bondscoach. "Ik heb zelf vaak in Noordwijk gezeten, als speler en als trainer/coach, ik weet dus hoe goed het daar was. Maar het voetbal is bij ons leidend, we kiezen voor het voetbal. In Zeist hebben we alles bij de hand. Prachtige, meerdere velden bijvoorbeeld. Een perfecte totaalaccommodatie. Hier hoort ons voetbal thuis. Maar we blijven Huis ter Duin dankbaar dat we daar zolang op topniveau zijn 'thuis' geweest." De entree van het trainingcentrum op de KNVB Campus.