maandag 19 februari 2018

Ons Oranje! Onder 16 verslaat Duitsland op z’n Duits

Onder 16 verslaat Duitsland op z'n Duits
Speelsters onder 16 greep zaterdag in blessuretijd de winst tegen Duitsland. Bij het UEFA Development Tournament werd het 0-1 voor Oranje. KNVB-coach Jessica Torny heeft daarmee inmiddels een aardig track record tegen de oosterburen.

Zaalvrouwen verliezen eerste interland sinds jaren
Na acht jaar speelden de Oranjevrouwen voor het eerst een zaalvoetbalinterland. Zondag was het voor de vele debutanten ondanks het 3-1 verlies tegen Finland dan ook een bijzondere ervaring. "Als het Wilhelmus gespeeld wordt is dat zo'n mooi moment, kippenvel. Supertof om mee te maken", aldus Oranjedoelpuntenmaker Jessie Prijs.

Nederlands elftal voortaan 'thuis' op KNVB Campus
Het Nederlands elftal keert terug naar Zeist. Oranje heeft met ingang van de voorbereiding op de vriendschappelijke interland (23 maart) tegen Engeland de eigen Campus in Zeist weer als thuisbasis. Daarmee komt een einde aan een ruim dertig jaar durende samenwerking met Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk en, als gevolg daarvan, met voetbalvereniging Quick Boys in Katwijk.