vrijdag 16 februari 2018

Ons Oranje! Simons en Yah schieten Onder 15 langs Italië

Simons en Yah schieten Onder 15 langs Italië
Het Nederlands elftal voor spelers onder 15 jaar heeft donderdag een knappe overwinning geboekt op Italië. In Vigasio won het team van KNVB-coach Peter van der Veen met 2-0 van het thuisland. De debuterende Xavi Simons en Gibson Yah zorgden voor de Nederlandse doelpunten.

Gelijkspel met extra punt voor Onder 16
Speelsters onder 16 was donderdag tegen Italië vrijwel het gehele duel de bovenliggende partij, maar op het laatst werd het toch nog penibel voor de ploeg van Jessica Torny. Bij de eerste interland van het UEFA Development Tournament bleef het uiteindelijk bij 1-1. Omdat Oranje wel de penaltyserie won, verdiende het twee punten in de poule.

Blog Art Langeler: 'Enthousiast over de plannen'
Het zijn intensieve weken bij de bond op het moment. Onder 16 en Onder 17 hebben hun vierlandentoernooi in Portugal bevredigend afgesloten. Onder 17 weet waar het zich op moet richten op de weg naar de Eliteronde over een paar weken en Onder 16 heeft een uitstekende ervaring gehad met drie gelijke spelen tegen Europese toplanden.