dinsdag 27 februari 2018

Zuid-Afrika: Kennismaking nieuwe stagiaire Karlijn

Nieuwsbrief vóór en dóór Nederlanders in Zuid-Afrika

Wil je iets vragen of meedelen aan ruim 3500 Nederlanders woonachtig in Zuid-Afrika? Stuur dan je bericht (niet-commercieel) van max 80 woorden naar info@kaapstadmagazine. nl.

ROEPT U MAAR!

Kaapstadmagazine nieuwsbrief

Oproepjes, verzoeken en andere zaken

De gevreesde Day Zero is van 4 juni naar 9 juli verschoven!
Weinig regen, extreem lage waterniveaus in de dam en droge zomers en winters hebben ervoor gezorgd dat Kaapstad kampt met een ernstig tekort aan water. En niet zomaar een tekort: er is vandaag de dag minder dan 20 procent van de normale hoeveelheid water beschikbaar. Naar alle waarschijnlijkheid is het water op in juli 2018 en komt er geen water uit de kraan. Het is daarom erg belangrijk dat we allemaal ons steentje bijdragen. Douche bijvoorbeeld minder dan twee minuten op een dag en vang het water op. Kijk op onze website voor meer tips en informatie over de watercrisis.

GEZOCHT! Mooie foto's van Zuid-Afrika voor expositie
Op 2 april vindt de My Africa Expo plaats in het Inntel Art Hotel in Eindhoven. Marlena Blaauw, voorzitter van de stichting MarAnou, zoekt voor deze expositie mooie en bijzondere foto's van Afrika. Heb jij zulke foto's en lijkt het je wat om deze in een expositie te vertonen? Stuur dan een mailtje naar maranou@hotmail. com.

Gezocht: tijdelijke woonruimte in Kaapstad
Jet Gravekamp (22) is op zoek naar een gedeelde flat/huis van begin mei 2018 tot en met eind juni. Ze werkt tijdelijk in Kaapstad en moet eind april haar huis in Green Point verlaten. Ze zoekt iets voor een aantal maanden in de buurt van het centrum of Green Point en Sea Point. Haar budget is rond de R6000. Weet je een huis met young professionals of studenten, die nog op zoek zijn naar een huisgenoot? Als iemand iets weet of een kamer beschikbaar heeft, dan hoort ze dat graag via info@jetgravekamp. nl.

De leukste events in maart
In maart kun je nog hoge temperaturen verwachten, maar het feit is wel dat het einde van de zomer nadert. Geniet deze maand daarom nog even extra van de warme zonnestralen tijdens de volgende feestdagen, festivals en andere leuke activiteiten.

Hallo! Howzit?

Karlijn Hartveld (21) studeert Journalistiek in Tilburg en loopt van februari 2018 tot en met mei 2018 stage bij KaapstadMagazine.nl. Volg haar belevenissen vanuit de Moederstad.

Het Zuid-Afrika avontuur is voor mij begonnen. Vanaf vandaag zal ik jullie verblijden met alle ins en outs rondom Kaapstad. Maar eerst neem ik jullie mee naar mijn ervaringen van de afgelopen dagen…

cchttp://www.kaapstadmagazine.nl/karen-verburghLerenLeren fffffffffcccccc

Fietsen in Kaapstad als een echte Nederlander

Zuid-Afrika is niet het eerste land waar je aan denkt bij het woord 'fietsen' en ondanks de bergen, het verkeer en het gebrek aan fietspaden stappen steeds meer Capetonians en toeristen op de fiets. Dat wil Jet ook!

De volgende nieuwsbrief voor Nederlanders in Zuid-Afrika verschijnt weer op 28 maart.

113 on Loop Street

Cape Town 8001

South Africa

Over ons