zondag 4 maart 2018

Duitsland: Kohl und Pinkel tocht 2018

Kohl und Pinkel tocht 2018

Op 3 maart, onder een mooi zonnetje maar een strakke wind, is alweer voor de 11e keer onze Kohltour georganiseerd. 14 enthousiaste wandelaars hebben zich, onder leiding van Koning Theo en Koningin Lydia en met een goed gevulde bolderkar, door de omgeving van Sandbostel begeven. Met, zoals dat hoort, een ondersteunende versnapering op markante punten van de route, met onderweg een extra ondersteuning van Loek en Edda, brood belegd met Schmalz; Loek, Edda bedankt!!
Zoveel mogelijk werden tijdens deze korte pauzes de lijzijde van beschuttingen en/of de zonnige plaatsen opgezocht!

Na de wandeling was het bij Rosie gelukkig lekker warm en toen de laatste 5 deelnemers binnen waren kon om 18.00 uur de Kohl en Pinkel maaltijd van start.

Voor de maaltijd hadden het koningspaar nog enige quizvragen,  waarbij de competitie zich toespitste tussen de geslachten.... winst voor de dames!!!

De maaltijd smaakte uitstekend, waarna het na het dessert tijd was voor de koningswissel. Nieuwe Koning is Loek Zwarts, de nieuwe koningin is Wilma Sievert.
Zij hopen u volgend jaar te ontvangen!!

Bezoekt u Duitsland? Bekijk hier aanbiedingen & ticket deals!