maandag 12 maart 2018

Filmfestival en Koningsdag in Portugal

maart 12, 2018

- NCA Filmfestival 'Casa dos filmes', op 24 en 25 maart 2018, in Lagoa
- Viering van Koningsdag, op donderdag 26 april 2018, ten huize van Ambassadeur Bijl de Vroe
- NCA-Koningsdagviering, op zondag 29 april 2018, in Loulé
- Nieuwsbrief NOAP (Nederlands Onderwijs Algarve Portugal)

NCA Filmfestival 'Casa dos filmes'
Op 24 en 25 maart 2018 organiseert de NCA een filmfestival. Dit vindt plaats in de prachtige 'Galeria de Arte' in de 'Adega Cooperativa' van Lagoa.
Adres: Única – Adega Cooperativa do Algarve, Estrada Nacional 125, Lagoa.
GPS-Cöordinaten: 37.132755, -8.455049
U kunt parkeren op het terrein van de Única – Adega Cooperativa.

Zaterdag 24 maart:
16:00 uur Deuren open
17:00 – 18:40 uur film 1 "Love is strange" (Engeland 2014)
18:30 – 20:00 uur Petiscos en drankjes
20:00 – 22:00 uur film 2 "Elle" (Frankrijk/Nederland 2017)

Zondag 25 maart:
16:00 uur Deuren open
17:00 – 18:40 uur film 3 "I Daniel Blake" (Engeland 2016)
18:30 – 20:00 uur Petiscos en drankjes
20:00 – 22:30 uur film 4 "La grande Bellezza" (Italië 2013)

De heerlijke Portugese hapjes (petiscos) worden bereid en uitgeserveerd door studenten van de Portugese Hotelschool die is gevestigd in Lagoa.

Kosten
Leden betalen per film 3 euro, inclusief 1 consumptiemunt. Voor alle films is de kostprijs 10 euro pp, inclusief 4 consumptiemunten.
Niet-leden betalen per film 4 euro, inclusief 1 consumptiemunt. Voor alle films betalen zij 12,50 euro pp, inclusief 4 consumptiemunten.
Voor de petiscos en extra drankjes worden consumptiemunten verkocht.

Wij zien uw reservering graag vóór woensdag 21 maart tegemoet (het aantal zitplaatsen is beperkt). Stuur een e-mail naar info@ncaportugal. com met uw naam (eventueel met uw lidmaatschapsnummer), het aantal deelnemers en de filmnummers die u graag wil zien.

De traditionele Koningsdagreceptie ten huize van Ambassadeur Bijl de Vroe in Lissabon komt alweer dichterbij. Deze ontvangst vindt dit jaar plaats op donderdag 26 april 2018 van 19.30 uur tot 21.00 uur.
Benut deze gelegenheid om in het jaar na het Staatsbezoek de verjaardag van Z.M. de Koning samen te vieren en meldt u tijdig aan!
Nederlanders vanaf 15 jaar, die zich in Portugal hebben gevestigd, zijn welkom op de receptie. Aanmelding dient uiterlijk maandag 16 april te geschieden via e-mail: lis-office@minbuza. nl, onder vermelding van naam, contactgegevens en aantal personen.
Na aanmelding ontvangt u een uitnodiging per e-mail. Toegang is alleen mogelijk op vertoon van deze uitnodiging op naam.
Aanmeldingen via Facebook worden niet geaccepteerd.
Website: www.nederlandwereldwijd.nl/landen/portugal/actueel/nieuws/2018/02/22/viering-van-koningsdag

NCA-Koningsdagviering, op zondag 29 april 2018, in Loulé
Onze Koning Willem Alexander viert op 27 april zijn 51e verjaardag in Groningen. En de NCA doet dat op eigen wijze op 29 april 2018 in Loulé.
Schrijft u het alvast in uw agenda, dat wij u daar van harte uitnodigen voor een koninklijke wandeling vanaf Quinta do Moinho. Alle wandelaars verzamelen vanaf 12.00 uur. Vanaf 14.30 uur zijn diegene die niet mee willen lopen ook welkom op de Quinta voor oranjesoezen en dito gebak. De prijsuitreiking gebeurt voor vijven en rond 17.30 uur zwaaien we af.
Alle nodige informatie leest u in de uitnodiging die verstuurd wordt via het aprilnummer van de Blik op Portugal en een volgende NCA-Nieuwsbrief.

Nieuwsbrief NOAP
NOAP nam in 2018 een hele nieuwe start. Na vijf jaar onder de hoede van de Deutsche Schule Algarve te hebben mogen opereren, wordt het tijd voor NOAP om haar vleugels uit te slaan en gaat ze vanaf september 2018 als zelfstandige organisatie verder.
Heeft u interesse om het nieuws te volgen van NOAP? Dat kan via de Nieuwsbiref die aan het eind van elk kwartaal zal verspreid worden. Aanmelden voor deze Nieuwsbrief kan bij Wieteke Abram via nisa.dolfijn@gmail.com. De eerste nieuwsbrief ontvangt u dan eind maart.
Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op de website www.noap.info of u kunt contact opnemen via nisa.dolfijn@gmail.com of +351 917 988 626.

Nederlandstalige Club (NCA) Portugal
Apartado 203
8400-999 Lagoa, Portugal

Lid worden

Nederlandstaligen met een permanent adres in Portugal kunnen lid worden van de NCA, woont u (nog) niet in Portugal dan kunt u zich aanmelden als EU-Abonnee.

Bijna tijd voor …

de eerstvolgende Ondernemersclubbijeenkomst die plaatsvindt op 19 maart as. Meer informatie? Neem contact op met het NCA-secretariaat.