dinsdag 27 maart 2018

Ons Oranje! Aftermovie van een mooie avond in Genève

Aftermovie van een mooie avond in Genève
Oranje maakte maandagavond in Genève indruk in de oefeninterland tegen Portugal. De regerend Europees kampioen werd met maar liefst 3-0 verslagen door de mannen van bondscoach Ronald Koeman. Reden genoeg voor een leuke aftermovie dus!

Wiegman kiest selectie voor duels met Noord-Ierland en Ierland
Bondscoach Sarina Wiegman heeft 23 speelsters opgenomen in de selectie van het Nederlands vrouwenelftal voor de WK-kwalificatieduels met Noord-Ierland en Ierland. Op vrijdag 6 april hervat Nederland de WK-kwalificatiecampagne in het Philips Stadion in Eindhoven met een thuiswedstrijd tegen Noord-Ierland.

Onder 19 mist EK na curieus kwalificatietoernooi
Na drie opeenvolgende eindtoernooien is Nederland komende zomer niet van de partij op het EK onder 19 jaar. In een curieus verlopen kwalificatietoernooi draaiden in één helft alle perspectieven voor de Oranjetalenten, waardoor zij én van Duitsland verloren (1-4) én het EK-ticket op hun buik konden schrijven.

Prachtige vrije trap Groeneveld genoeg voor zege Jong Oranje
Jong Oranje heeft op bezoek in Andorra geen fout gemaakt. Gemakkelijk gaat het allemaal niet tegen de ultraverdedigende opponent, maar de ploeg van KNVB-coach Art Langeler weet uiteindelijk toch de blauwe muur te slechten. Een prachtige vrije trap van Arnaut Groenevelt blijkt voldoende voor de zege; 0-1.

Ramselaar: 'Zege niet gemakkelijk, wel belangrijk'
Nee, gemakkelijk ging het allemaal niet voor Jong Oranje, dinsdagavond op een afgetrapt veldje in Andorra. "Het ging heel moeizaam", zag ook aanvoerder Bart Ramselaar. Maar gewonnen werd er wel, door een zeldzame parel van de voet van Arnaut Groeneveld.