zaterdag 10 maart 2018

Ons Oranje! Blog Onder 17: 'Elf leeuwen of elf cavia's'

Blog Onder 17: 'Elf leeuwen of elf cavia's'
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar doet van woensdag 7 tot en met donderdag 13 maart mee aan het UEFA-elitetoernooi in eigen land om zich te kwalificeren voor de EK-eindronde. Tegenstanders zijn IJsland, Italië en Turkije. Cris Peetsold volgt als huiswerkbegeleider het spoor van de Oranjetalenten en houdt voor OnsOranje een blog bij.

Winnend Oranje onder 17 op drempel van EK
Oranje onder 17 heeft zaterdagavond een enorme stap gezet richting het EK in Engeland door op het veld van rksv Schijndel Italië met 0-2 te verslaan. De ploeg van trainer Kees van Wonderen is evenwel, ondanks de twee zeges tijdens het Elitetoernooi, nog niet zeker van deelname aan het EK. Een gelijkspel, dinsdag tegen Turkije, volstaat om dat ultieme doel te bereiken.

Redan twijfelt niet: 'Geen stress, het EK gaan we halen'
Als Oranje onder 17 het komende dinsdag in het laatste duel van het Elitetoernooi opneemt tegen Turkije, moet het dat doen zonder aanvoerder Daishawn Redan. De aanvaller keert al eerder terug naar Londen om het woensdag met zijn club Chelsea in de Youth League op te nemen tegen Real Madrid. "Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het EK gaan halen hoor."