vrijdag 23 maart 2018

Ons Oranje! Nu live: persconferentie vooruitblik Nederland - Engeland

Nu live: persconferentie vooruitblik Nederland - Engeland
Tijdens een persconferentie blikken Ronald Koeman en Virgil van Dijk vooruit op de oefeninterland Nederland - Engeland. De persconferentie begint rond 16.30 uur. Bekijk de persconferentie via bovenstaande videoplayer.

Debuut bondscoach Koeman in uitverkochte ArenA
De oefeninterland tussen het Nederlands elftal en Engeland wordt vrijdag gespeeld in een uitverkochte Amsterdam ArenA. Donderdag werden de laatste kaarten aan de man gebracht, waardoor alle 51.500 stoelen bezet zullen zijn bij de debuutwedstrijd van Ronald Koeman als bondscoach. Ook de belangstelling vanuit Engeland is groot. Liefst 5.000 supporters maken de oversteek om de Three Lions te steunen in deze - voor beide ploegen - eerste interland van dit kalenderjaar. Engeland bereidt zich voor op het WK in Rusland, terwijl Oranje onder Koeman een nieuwe start maakt. Drie jaar geleden Drie jaar geleden was het grootste voetbalstadion van Nederland voor het laatst uitverkocht bij een duel van het Nederlands elftal. Om precies te zijn op 31 maart 2015, toen Oranje in een oefeninterland te sterk was voor Spanje (2-0). Nederland en Engeland staan vrijdag om 20.45 uur aan de aftrap in de ArenA. Thuisblijvers kunnen zich voor de buis nestelen. Het duel wordt door Veronica en FOX Sports rechtstreeks uitgezonden.

Koeman kiest voor 3-4-3-formatie; debuut Hateboer
Bondscoach Ronald Koeman zal met het Nederlands elftal in een 3-4-3-formatie gaan spelen. In Koeman's debuutinterland, tegen Engeland, zal Hans Hateboer rechts op het middenveld voor de eerste keer het shirt van Oranje dragen. In het doel kiest Koeman vanavond voor Jeroen Zoet. De doelman van PSV keept tegen Engeland zijn tiende interland. Patrick van Aanholt speelt zijn eerste wedstrijd voor het Nederlands elftal sinds 4 juni 2016, toen met 0-2 van Oostenrijk werd gewonnen. Bas Dost staat voor het eerst sinds bijna een jaar (25 maart 2017, tegen Bulgarije) in de basisopstelling. De wedstrijd begint om 20.45 uur en staat onder leiding van  Jesús Gil Manzano. De 34-jarige Spanjaard fluit voor de eerste keer een interland van het Nederlands elftal. Opstelling Nederland: Zoet; De Ligt, De Vrij, Van Dijk; Hateboer, Wijnaldum, Strootman, Van Aanholt; Promes, Dost, Memphis.