zaterdag 24 maart 2018

Ons Oranje! Onder 18 sluit interlandjaar af met nederlaag in Italië

Onder 18 sluit interlandjaar af met nederlaag in Italië
Het interlandjaar van het Nederlands elftal onder 18 jaar is vrijdag in een sof geëindigd. De formatie van KNVB-coach Bert Konterman ging in het Italiaanse Biella kansloos met 3-1 onderuit tegen de Italiaanse leeftijdsgenoten. Nadat de ploeg al drie goals om de oren had gekregen, redde Juan Familia-Castillo in de slotfase de eer.

Michel Vlap toegevoegd aan selectie Jong Oranje
Michel Vlap is door Jong Oranje-coach Art Langeler aan de selectie toegevoegd voor de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Andorra. Aanvankelijk zou de middenvelder van sc Heerenveen zich morgen bij Onder 20 melden, die dinsdag een wedstrijd spelen tegen Tsjechië.

Koeman kiest voor 3-4-3-formatie; debuut Hateboer
Bondscoach Ronald Koeman zal met het Nederlands elftal in een 3-4-3-formatie gaan spelen. In Koeman's debuutinterland, tegen Engeland, zal Hans Hateboer rechts op het middenveld voor de eerste keer het shirt van Oranje dragen.

Nederlaag Oranje bij debuut Ronald Koeman
Hij zal het zich anders hebben voorgesteld. De periode van Ronald Koeman als bondscoach van het Nederlands elftal begon vrijdagavond met een nederlaag. In de Amsterdam ArenA was Engeland in een oefenwedstrijd met 0-1 te sterk.

Eerste zege Speelsters onder 17 in Eliteronde
Speelsters onder 17 zijn de Eliteronde vrijdagavond met een zege gestart. In Zaltbommel speelde de formatie van Marleen Wissink twee helften lang op de helft van Roemenië, maar kwam niet verder dan 2-0. "Het is lekker dat we drie punten hebben, maar frustrerend dat we maar twee doelpunten gescoord hebben", aldus aanvoerster Kirsten van de Westeringh.