woensdag 14 maart 2018

Ons Oranje! Oranje onder 17 naar EK in Engeland

Oranje onder 17 naar EK in Engeland
Oranje onder 17 kan de koffers pakken. In mei reist de ploeg van KNVB-coach Kees van Wonderen af naar het EK in Engeland. Een 2-0 overwinning tegen Turkije is dinsdagavond ruim voldoende voor plaatsing. "Geweldig", geniet KNVB-coach Kees van Wonderen. "Hartstikke gaaf dat we ons weer met de internationale top kunnen gaan meten."

Maduro en Ihattaren genieten: 'Sta te trillen op m'n benen'
Hij zat zich te verbijten. Quinten Maduro draait er niet omheen. Vijftig minuten lang moest de aanvaller genoegen nemen met een reserverol. "En dat was niet gemakkelijk. Vanaf de bank kun je niet veel doen." Hij lacht. "Maar uiteindelijk houd ik toch een lekker gevoel aan deze avond over."

Onder 17 naar het EK: 'We hebben gevochten als leeuwen'
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar heeft zich op overtuigende wijze geplaatst voor het EK in Engeland. Ook de derde en laatste poulewedstrijd - tegen Turkije - werd gewonnen. Mohammed Ihattaren scoorde de bevrijdende 2-0. "Met negen punten naar het EK, dan doe je wel iets heel goeds."