dinsdag 27 maart 2018

Ons Oranje! Van de Beek debuteert in basis tegen Portugal

Van de Beek debuteert in basis tegen Portugal
Bondscoach Ronald Koeman start, zoals aangekondigd, tegen Portugal met een sterk gewijzigde opstelling. Ten opzichte van het duel tegen Engeland zijn er zeven wijzigingen doorgevoerd.

Ongekende weelde voor Oranje tegen Portugal
Ongekende weelde voor Oranje. Juist tegen angstgegner Portugal boekte het Nederlands elftal een opmerkelijke 0-3 overwinning op de Europees kampioen. In het Zwitserse Genève boekte bondscoach Ronald Koeman zijn eerste succes.

'Dat we goed kunnen voetballen, is duidelijk'
Zelfs veel verstokte Oranje-supporters zagen de 0-3 overwinning van het Nederlands elftal niet aankomen. In het Zwitserse Genève stond de eindstand halverwege al op het bord. Tot vreugde van bondscoach Ronald Koeman. "Als alles klopt, kunnen we heel goed voetballen. Dat hebben we vanavond gezien."

Goede uitgangspositie Speelsters onder 17
Speelsters onder 17 heeft maandagavond 27 maart een grote stap richting het EK gezet. In Veen versloeg het in de tweede wedstrijd van de Eliteronde concurrent Portugal met 2-0. Nederland heeft daarmee donderdag aan een gelijkspel tegen België voldoende voor een EK-ticket. "Maar we spelen ook die wedstrijd voor de winst", aldus doelpuntenmaker Romée Leuchter na de honderdste overwinning van Onder 17 sinds de oprichting in 1989.

Voorlopige selectie O16 voor vierlandentoernooi in Roemenië
Peter van der Veen heeft de voorlopige selectie bekendgemaakt van Oranje onder 16 voor het vierlandentoernooi in Roemenië. Tijdens het vierlandentoernooi komt Onder 16 drie keer in actie. Achtereenvolgens Polen, Roemenië en Tsjechië zijn de tegenstanders.